logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Sbohem joggingu!

Sbohem joggingu!

Běhání podle TF je můj hrob. Moc nechápu, proč jsem se rozhodla si vylepšit čas a proč jdu zrovna touto cestou, kterou jsem nikdy jít nechtěla. Je to tak těžké!

Miloš mi nekompromisně svým plánem nastavil zrcadlo. Flákáš se, řeklo mi. A má pravdu. Běhala jsem si opravdu velmi pohodlně, každou menší či větší překážku jsem zdolávala raději v chůzi, jen abych se moc nezadýchala, nebo aby mě nebolely nohy. Oháněla jsem se věkem a i tím, že není kam pospíchat. Jsem jen kondiční běžec, nejdu závodit!

On je to asi i správný postoj. Většina výklusů se má běžet v nízké intenzitě, v ní se nejlépe spalují přebytečné tuky. A o to mi jde především. Těch vzorců a metod na výpočet TF je mnoho, já vzala tu nejzákladnější a vyšlo mi krásné nízké číslo. Ovšem Miloš použil nějaký sofistikovaný vzorec a vypadly věci, z kterých mi jde hlava kolem.

Ale všechno jde naučit, i rychlost. A abych dosáhla té tepovky, kterou bych při tréninku měla mít, musela jsem výrazně zabrat. První běhy byly o nervy, ale ve chvíli, kdy jsem zjistila, že se má rychlost musí pohybovat nad 9 km/h, tak jsem se nějak uklidnila, protože odpadlo neustálé pozorování ciferníku tepáku. Trochu to dostávám i do nohou. Jakmile přestanu běh vnímat, většinou zjistím, že jsem zpomalila a musím přidat, abych to zase vytáhla. Tohle mi tedy už jde, základ mám jak v nohou, tak v tepu a umím to podržet. Pomohlo mi i to, že vím, že za tu dobu, kterou mám předepsanou, uběhnu cca 6 km. Běžím k bodu A a zpět. A zbude-li čas, běžím třeba ještě kolem našeho domu. Fajfka – první krok splněn, jde se dál.

Ale to jsou jen ty nízké tepy, s vyšší tepovkou jsem se ještě úplně nezžila. Školní hřiště jsem po prvním nezdaru při nácviku intervalů zavrhla a běhám v ulicích. A opravdu můžu říct, že běhám. Běžím rychlostí, o které se mi nikdy nezdálo, tedy tak 11-12 km/h. Ale nevydržím moc dlouho. Začne mě píchat v boku, pod klíční kostí, u srdce, v plicích, v noze, a tím končím. Přejdu do chůze. Dám si pod jazyk nitroglycerin a vydýchám se. Jakýkoliv důvod zastavit využívám. Možná to vypadá, že se flákám, ale není to pravda. Dělám vše pro to, abych se zlepšovala a snažím se vždy všechna ta píchání nevnímat, dokud to jen jde. Nejzásadnější pokrok se projevil v sobotu, kdy jsem za daný čas uběhla o skoro 3 km více, než když jsem běhala svým tempem. A běžela jsem víceméně souvisle, žádná chůze, jen jsem se 2x napila.

Přes všechny nářky jsem hrozně ráda, že jsem se dala na vojnu. Když vidím, že se zlepšuji, mám radost. A těší mě, že jsem se z kategorie jogging posunula do kategorie běh. To je nádhera!

Želvík Běhavý foto
  • přečteno: 9668/9589×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků