logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Sbohem joggingu!

Sbohem joggingu!

Běhání podle TF je můj hrob. Moc nechápu, proč jsem se rozhodla si vylepšit čas a proč jdu zrovna touto cestou, kterou jsem nikdy jít nechtěla. Je to tak těžké!

Miloš mi nekompromisně svým plánem nastavil zrcadlo. Flákáš se, řeklo mi. A má pravdu. Běhala jsem si opravdu velmi pohodlně, každou menší či větší překážku jsem zdolávala raději v chůzi, jen abych se moc nezadýchala, nebo aby mě nebolely nohy. Oháněla jsem se věkem a i tím, že není kam pospíchat. Jsem jen kondiční běžec, nejdu závodit!

On je to asi i správný postoj. Většina výklusů se má běžet v nízké intenzitě, v ní se nejlépe spalují přebytečné tuky. A o to mi jde především. Těch vzorců a metod na výpočet TF je mnoho, já vzala tu nejzákladnější a vyšlo mi krásné nízké číslo. Ovšem Miloš použil nějaký sofistikovaný vzorec a vypadly věci, z kterých mi jde hlava kolem.

Ale všechno jde naučit, i rychlost. A abych dosáhla té tepovky, kterou bych při tréninku měla mít, musela jsem výrazně zabrat. První běhy byly o nervy, ale ve chvíli, kdy jsem zjistila, že se má rychlost musí pohybovat nad 9 km/h, tak jsem se nějak uklidnila, protože odpadlo neustálé pozorování ciferníku tepáku. Trochu to dostávám i do nohou. Jakmile přestanu běh vnímat, většinou zjistím, že jsem zpomalila a musím přidat, abych to zase vytáhla. Tohle mi tedy už jde, základ mám jak v nohou, tak v tepu a umím to podržet. Pomohlo mi i to, že vím, že za tu dobu, kterou mám předepsanou, uběhnu cca 6 km. Běžím k bodu A a zpět. A zbude-li čas, běžím třeba ještě kolem našeho domu. Fajfka – první krok splněn, jde se dál.

Ale to jsou jen ty nízké tepy, s vyšší tepovkou jsem se ještě úplně nezžila. Školní hřiště jsem po prvním nezdaru při nácviku intervalů zavrhla a běhám v ulicích. A opravdu můžu říct, že běhám. Běžím rychlostí, o které se mi nikdy nezdálo, tedy tak 11-12 km/h. Ale nevydržím moc dlouho. Začne mě píchat v boku, pod klíční kostí, u srdce, v plicích, v noze, a tím končím. Přejdu do chůze. Dám si pod jazyk nitroglycerin a vydýchám se. Jakýkoliv důvod zastavit využívám. Možná to vypadá, že se flákám, ale není to pravda. Dělám vše pro to, abych se zlepšovala a snažím se vždy všechna ta píchání nevnímat, dokud to jen jde. Nejzásadnější pokrok se projevil v sobotu, kdy jsem za daný čas uběhla o skoro 3 km více, než když jsem běhala svým tempem. A běžela jsem víceméně souvisle, žádná chůze, jen jsem se 2x napila.

Přes všechny nářky jsem hrozně ráda, že jsem se dala na vojnu. Když vidím, že se zlepšuji, mám radost. A těší mě, že jsem se z kategorie jogging posunula do kategorie běh. To je nádhera!

Želvík Běhavý foto
  • přečteno: 12559/12379×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobrý den já jsem nebehala a mám pertendinitis Achillei dx Calcar avi mě by zajímalo jak budu…»
  • Portables. Čerstvě připravené jídlo, po kterém se sportovci můžou utlouct : Pro Joggera – k lepšímu pochopení, co psal Miloš: " Ať se v přítomném okamžiku děje…»
  • Souhrnná zpráva o mém běhání : Ahoj Jakube, ve školce, dcerky u dvěří podají ruku na přivítanou, Vy pak do práce a já s kočárem na…»
  • Portables. Čerstvě připravené jídlo, po kterém se sportovci můžou utlouct : K dnešnímu mottu dne: "žít přítomným okamžikem, být si vědomý, že za vše, co se mi děje, si…»
  • Beskydská sedmička není žádná lehká holka, i když si tě položí, kam chce : Děkuji Miloši. Díky tvému reportu jsem si trasu představila a zároveň se utvrdila v tom, že po…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků