logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Posilování – kondiční kruhový trénink

Posilování – kondiční kruhový trénink

Kniha Heleny Jarkovské Posilování – kondiční kruhový trénink (Grada, 2010) je podle mého názoru celkově přínosná a využitelná jak pro různé sportovce, tak i pro nesportující začátečníky. Popisovaná cvičení lze prakticky aplikovat i bez odborného vedení instruktorem, což je u naprostých laiků základem správného a bezpečného provedení.

Kniha je přehledně členěná a srozumitelná; slovní popis jednotlivých stanovišť příslušného funkčního kruhového tréninku vhodně doplňují fotografie daného cviku v očíslovaném pořadí (trochu matoucí pro mě ale bylo nepravidelné střídání fotografií muže a ženy v rámci jedné varianty okruhu).

Je samozřejmé, že si každý cvičenec pro své potřeby přizpůsobí počet okruhů, počet cviků v každém okruhu i jejich intenzitu. Za překvapivou ovšem považuji předposlední metodickou radu na str.26 „Pokud vám nebude vyhovovat vybrané pořadí stanovišť, změňte si ho“. Vzhledem k návaznosti jednotlivých cviků a promyšlenému střídání zatížení jednotlivých svalových skupin bych se zde obával, že by laik mohl postupovat nesprávně.

Z pohledu běžce, který příliš nemusí posilovnu, stroje a činky, velmi oceňuji příklady komplexního posilování s vlastní vahou (především 1- 5). Za velmi užitečné – a to nejenom pro běžce, ale i pro všechny ostatní, kdo mají problémy s bolestmi zad – potom považuji dvě speciální varianty posilování břicha prováděné s vlastní vahou (7, 8).

Z knihy bylo čerpáno i v článku Dost bylo zimy, my se však nedáme a vyběhneme s ní kruhovým tréninkem

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 12430/12211×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků