logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Posilování – kondiční kruhový trénink

Posilování – kondiční kruhový trénink

Kniha Heleny Jarkovské Posilování – kondiční kruhový trénink (Grada, 2010) je podle mého názoru celkově přínosná a využitelná jak pro různé sportovce, tak i pro nesportující začátečníky. Popisovaná cvičení lze prakticky aplikovat i bez odborného vedení instruktorem, což je u naprostých laiků základem správného a bezpečného provedení.

Kniha je přehledně členěná a srozumitelná; slovní popis jednotlivých stanovišť příslušného funkčního kruhového tréninku vhodně doplňují fotografie daného cviku v očíslovaném pořadí (trochu matoucí pro mě ale bylo nepravidelné střídání fotografií muže a ženy v rámci jedné varianty okruhu).

Je samozřejmé, že si každý cvičenec pro své potřeby přizpůsobí počet okruhů, počet cviků v každém okruhu i jejich intenzitu. Za překvapivou ovšem považuji předposlední metodickou radu na str.26 „Pokud vám nebude vyhovovat vybrané pořadí stanovišť, změňte si ho“. Vzhledem k návaznosti jednotlivých cviků a promyšlenému střídání zatížení jednotlivých svalových skupin bych se zde obával, že by laik mohl postupovat nesprávně.

Z pohledu běžce, který příliš nemusí posilovnu, stroje a činky, velmi oceňuji příklady komplexního posilování s vlastní vahou (především 1- 5). Za velmi užitečné – a to nejenom pro běžce, ale i pro všechny ostatní, kdo mají problémy s bolestmi zad – potom považuji dvě speciální varianty posilování břicha prováděné s vlastní vahou (7, 8).

Z knihy bylo čerpáno i v článku Dost bylo zimy, my se však nedáme a vyběhneme s ní kruhovým tréninkem

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 14733/14450×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Rychlost, bez ní to žádný běžec nikam nedotáhne : Nějak mi není jasná ta první odrážka. S jakým odstupem před závodem mám zařadit intervaly? Pokud…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Ilono, to nás mrzí...Tak se budeme těšit na příště! A o běhání to na tomto víkendu prioritně…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Velmi odhodlána jsem přečetla celou nabídku,hned bych jela,ale žením kluka,tak termin…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protože prostě piánko :) »
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Dobrý den, proč je proboha na ilustračním obrázku ten klavír? Předem děkuji za odpověď. Zdraví…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků