logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Posilování – kondiční kruhový trénink

Posilování – kondiční kruhový trénink

Kniha Heleny Jarkovské Posilování – kondiční kruhový trénink (Grada, 2010) je podle mého názoru celkově přínosná a využitelná jak pro různé sportovce, tak i pro nesportující začátečníky. Popisovaná cvičení lze prakticky aplikovat i bez odborného vedení instruktorem, což je u naprostých laiků základem správného a bezpečného provedení.

Kniha je přehledně členěná a srozumitelná; slovní popis jednotlivých stanovišť příslušného funkčního kruhového tréninku vhodně doplňují fotografie daného cviku v očíslovaném pořadí (trochu matoucí pro mě ale bylo nepravidelné střídání fotografií muže a ženy v rámci jedné varianty okruhu).

Je samozřejmé, že si každý cvičenec pro své potřeby přizpůsobí počet okruhů, počet cviků v každém okruhu i jejich intenzitu. Za překvapivou ovšem považuji předposlední metodickou radu na str.26 „Pokud vám nebude vyhovovat vybrané pořadí stanovišť, změňte si ho“. Vzhledem k návaznosti jednotlivých cviků a promyšlenému střídání zatížení jednotlivých svalových skupin bych se zde obával, že by laik mohl postupovat nesprávně.

Z pohledu běžce, který příliš nemusí posilovnu, stroje a činky, velmi oceňuji příklady komplexního posilování s vlastní vahou (především 1- 5). Za velmi užitečné – a to nejenom pro běžce, ale i pro všechny ostatní, kdo mají problémy s bolestmi zad – potom považuji dvě speciální varianty posilování břicha prováděné s vlastní vahou (7, 8).

Z knihy bylo čerpáno i v článku Dost bylo zimy, my se však nedáme a vyběhneme s ní kruhovým tréninkem

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 14275/14009×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Postižení Achillovy šlachy : Dobrý den, je vhodné jako léčbu využít finskou saunu? Děkuji »
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Cooperův test je dobré snažit se běžet přibližně rovnoměrným tempem s tím, že by se tep ke konci…»
  • NIKE ZOOM FLY z vás dostanou víc, než ve vás je! : Miloši, najdu někde druhou recenzi botiček? »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na druhých 13 týdnů běžeckého roku. Vhodný jako vylaďovací plán na půlmaraton : Dobry den Miloši, chtěl bych se optat, zařazuje te do treninku běh do kopce, už několikrát jsem se…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků