logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak porazit Afričany

Jak porazit Afričany

Je tu půlmaraton a s ním i stále dokola omílané tvrzení, že Etiopany a Keňany v něm (natožpak v klasickém maratonu) nemůže nikdo porazit. Ale může!

Jenom to chce mít trochu fištróna a vědět, jak na ně. A nebo před závodem včas vstát a nechat si na poslední chvíli poradit od odborníků z Běžecké školy. (Pokud však tento článek čtete až po závodě, protože jste zvyklí v sobotu dopoledne dlouho vyspávat, nedivte se, že jste Afričany neporazili.)

Upozornění: některé navrhované metody jsou sice netradiční, ale zato posvěcené, neboť účel světí prostředky. A taky čisté, protože – na rozdíl od jiných odvětví českého sportu – zde nehrají roli žádné úplatky. Přesto by měl správce webu raději k těmto stránkám zablokovat přístup ze všech afrických zemí :)

Aby mě nikdo neobvinil z nesportovního chování, zachovám se při dnešním půlmaratonu sportovně. Nebo chce snad někdo tvrdit, že plavání není sport? U Plovárny, což je mezi jedenáctým a dvanáctým kilometrem (u nábřeží E.Beneše), přeplavu Vltavu v připraveném neoprenu, a je to. Omlouvám se za familiérnost, ale: Hoši, tohle už nedoženete!

Vy ale můžete klidně použít metodu kulturnější. Obzvláště jste-li znalci architektury a váš přítel nebo známý je překladatelem do keňštiny a etiopštiny. Po páteční tiskovce vyprávějte africkým vytrvalcům o pražských pamětihodnostech tak poutavě, že si je pak budou při závodě pozorně prohlížet a dlouho fotit, a máte vyhráno.

Pro jistotu to zkombinujte s metodou gastronomickou: mezi chlebíčky, které z tiskovky zbyly, nenápadně přidejte několik podobných, ale s prošlou majonézou. Pro případ, že by i na to měli favorité žaludek, ještě rozházejte po startu na zem dostatečné množství banánových šlupek. V polovině trati tudy přeci závodníci poběží nazpátek, a to by v tom byl čert, aby po nich ti na čele při své rychlosti neuklouzli!

Můžete taky spoléhat na chybu pořadatelů. Pravděpodobnost, že trať bude nepřehledně značena a afričtí závodníci zabloudí (podobně jako při prvním olomouckém půlmaratonu), je ale velmi malá.

Zkuste to tedy logisticky. Podstrčte svůj čip do davu prvnímu konspirátorovi, ten přejede metrem a za měřeným mezičasem jej předá druhému, atd. Do cíle potom už po převzetí čipu od posledního konspirátora na Čechově mostě (pod kterým jste se do té doby šikovně ukrývali) přibíháte vítězně vy...

Metoda nejmazanější: poražte Afričany jejich vlastními zbraněmi, přesněji řečeno nástroji. Stačí místo rockových skupin a brazilských bubeníků angažovat bubeníky africké; nejlepší vytrvalci světa pak začnou místo běhu křepčit v důvěrně známých rytmech a na závod úplně zapomenou.

Vzhledem k tomu, že jde o metody organizačně náročné, nestihnete už asi do dnešního startu vše připravit a s africkými běžci opět prohrajete. O to větší výzvou bude květnový maraton!

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 7934/7822×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Hanka | 2. 4. 2011 23.44 hod. | 94.230.144.xx
Hezké nápady a zřejmě by to fungovalo :-)) Keňštinu a etiopštinu bych vyměnila za svahilštinu a amharšinu :-) Hezkou neděli všem!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků