logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Hervis ½maraton Praha a moje velké kdybych

Hervis ½maraton Praha a moje velké kdybych

Je 11 h večer, a já usedám k počítači s hlavou plnou nápadů a myšlenek, které se ve mně nahromadily od sobotního závodu. Snažím se najít způsob, jak své dojmy dostat nějakým srozumitelným a laskavým způsobem ke čtenáři, zatímco co ukusuji svůj oblíbený chleba s burákovým máslem a marmeládou. A nemám ani trochu špatné svědomí, že si takhle navečer dopřávám. Mám za sebou sobotních náročných jedenadvacet kilometrů a dnešní saunu, díky níž se mi uvolnily ztuhlé svaly, a také mi pěkně vytrávilo.

Hervis půlmaraton.

Nejprve to vypadalo, že se ho kvůli svému zdravotnímu stavu nezúčastním. Poslední dva týdny jsem se cítila zcela vyčerpaně, trápila mě kombinace senné rýmy a nachlazení. Když jsem pak ale viděla, jak se všechny ostatní holky těší, jak se chystají, nedalo mi to. Co tě nezabije, to tě posílí, a přestože mi přišlo úplně šílené, že se po 2 týdnech nemoci a tím pádem vynechaných tréninků postavím na start, moje bláznivější já mi nedalo pokoj. V sobotu ráno jsem tedy s docela klidnou hlavou a výbornou náladou vyrazila k Rudolfinu, setkala se zase s těmi báječnými ženami, absolvovala povinné focení a hurá na start. Jenže ouha. Od prvního kroku se mi běželo opravdu zle, krom toho, že jsem vůbec nemohla dýchat, s čímž jsem dopředu počítala, se mi dostavily příšerné křeče do břicha. Křeče se nakonec staly docela snesitelné, ale pořád mi bylo tak nějak „šoufl“. Balónek s číslem 2:10 mi utekl, když jsem si na 5. km odskočila, a dle mých hodinek se pomalu ale jistě ode mě vzdaloval! To přece ne, tak jsem si to nepředstavovala! Tomu balónku jsem měla ukazovat záda! Avšak ať se mi to líbilo nebo ne, můj dech se změnil ani ne na funění lokomotivy, ale spíše na pískání jejích brzd. Od patnáctého kilometru jsem střídavě chodila a běžela, s trochou pohrdání sama sebou – s takovou kondičkou já jdu na maraton? Závod jsem ale dokončila, na rozdíl od spousty jiných kolegů, kterým podél tratě zvedaly nohy, ale nevolnost mi ještě nějakou dobu zůstala.

Druhý den ráno jsem se plná optimismu vydala na kratší běh podél Labe. Přeci jenom, včera jsem uběhla úctyhodných 21 km. Vzpomínala jsem na svoje spolubojovnice z PIM WCH. Všechny tyto ženy upřímně obdivuji. Všechny jsou neuvěřitelně ctižádostivé, což je vlastnost, která mi myslím chybí. Můj životní styl je spíše ležet v létě pod stromem a celý den popíjet čajíček a vykládat si, a nějaké povinnosti? Však i zítra je den. Ale ony? Věta Evy Švihovské, která se mi vryla do paměti, je všeříkající: „Mě nebaví se jenom zúčastnit, já chci vyhrávat“. Všechny vyhrávají každý den, ať už samy nad sebou, nad svým okolím nebo nad nepřízní osudu.

Kdybych…

Vymyslela jsem si takovou hru. Když na mě přijde špatná nálada a říkám si „Kdybych...“, tak to okamžitě obracím na „Kdybych ne...“. Kdybych poctivě rok a 5 měsíců neběhala, kdybych loni neuběhla maraton, tak:

  • Nebyla bych vybrána mezi PIM WCH a nepoznala bych 12 skvělých žen a jednoho úžasného Miloše
  • Nebyla bych na sebe tak hrdá
  • Nebyla bych v tak dobré kondici
  • Vážila bych tak o 7 kilo víc a měla bych kalhoty o 2 – 3 čísla větší
  • Nemohla bych si naoko zdevastovaně stěžovat přátelům a rodině, že musím měnit svůj šatník, neb ve všem vypadám jako v pyžamu
  • Kouřila bych
  • Více bych vysedávala v restauračních zařízeních a utrácela za alkohol
  • Měla bych nižší sebevědomí a větší deprese
  • Nedopřávala bych si tolik čerstvého vzduchu, slunečního svitu a endorfinů

A kdyby nebylo dávno po půlnoci, mohl můj seznam být mnohem delší.
A jaké jsou vaše kdyby ne?

Lamya Kourdi foto
  • přečteno: 7017/6922×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2011

všechny články PIM Women´s Challenge 2011

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků