logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžecká on-line poradna

Výpis rad on-line poradny, strana 47

břřšní přiznaky

dobrý den mam taky problem z břichem! kdýž sem začla plest z provazku záčálo mě bolet na prave straně břichá a boli mě to furt. jak se třeba ohnu tak jako kdyby mi něco moc tlačilo na hrud. nebo když stojim tak to citim nepomohla by naka mast? nebo mam kde zajit? děkuju

Miloš Škorpil

Ahoj Vlaďko, v tvém případě bych si došel za lékařem a nechal si to pořádně vyšetřit, mám obavu, že to bude závažnější problém, než aby šel vyřešit nějakou mastí. To, žes ho začala poci´tovat až při pletení provázků bude spíše jen shoda náhod a nebude to mím vůbec žádnou spojitost.

Miloš Škorpil, 7. 3. 2007

Bolest v nohou

Vážený pane Škorpile, vážím 90kg. Vzhledem ke své váze jsem začala od nového roku zdravou životosprávu a pomalu s přibývající fyzičkou začala běhat. (5km nebo 35 minut na pásu). Poslední dobou mě však po běhu moc bolí sval? na vnitřní straně nohou , začíná to pod lýtky a končí těsně nad kotníkem. Jsem si vědoma té šílené zátěže, kterou musí moje tělo absolvovat při každém běhání. V mládí jsem dělala 10 let atletiku, takže nemám problém se stylem běhu (aspoň si to myslím :-)). Běhání mě zcela pohltilo. Moc moc děkuji za odpověď Katka

Miloš Škorpil

Ahoj Katko, tvůj problém je zcela jednoznačný, prostě tím, že jsi dělala atletiku, tak máš danou představu o běhu, respektive o intenzitě. Tvoje tělo však není schopné při tvé váze tu zátěž akceptovat. Měla by ses zastavit respektive měla jsi začít rychlou chůzí od 30 minut a každý týden pak přidávat 5 minut. Až dojdeš k hodině a pak začít s během resp. joggingem. Jinak na ta namožená lýtka si kup Bioaktivní Glukosamin + MSM krém.

Miloš Škorpil, 7. 3. 2007

Mizuno Wave Rider 10

Ahoj Miloši, trénuju téměř každý den a týdně naběhám kolem 50km, v dubnu si chci poprvé zaběhnou marathon.Běhám po všech možných površích a kvuli maratonu uvažuju o nových běžeckých botách.Mám 186cm a 74kg a myslím si že neutrální došlap.Zajímalo by mě jestli jsou podle tvého názoru pro mě vhodné Mizuna Wave Rider 10.Díky za odpověď

Miloš Škorpil

Ahoj Milane, Mizuna Wave Rider jsou pro tebe určitě vhodné.

Miloš Škorpil, 7. 3. 2007

spadlá klenba

Zdravím Vás Miloši a díky předem za odpověď. Mám ploché nohy příčně i podélně, po úraze vazů v kotníku spadlou klenbu na jedné noze hodně, lehce vychýlený kloub palce, což mě omezuje v častějším a delším rekreačním běhání. Můžete mě nasměrovat na značku a typ obuvi? Klidně 2-3 možnosti. Terén i asfalt. Postava standartní, 180/76. Moc díky, (Vlada)

Miloš Škorpil

Ahoj Vláďo, obávám se, že pouze vhodná obuv to nevyřeší, protože taková, aby řešila všechny tvé disfunkce se prostě nevyrábí. Doporučoval bych ti nechat si vyrobit speciálně na míru vložky formthotics. Kde bydlí nejbližší ortopéd, který ti je dokáže udělat se dozvíš na info@gps-ofa.cz.

Miloš Škorpil, 7. 3. 2007

Vyrysovaní

Zdravim!Je mi 20, merim 183cm a vazim 79 kg..Neda se rict, ze jsem zrovna sportovec ale v lete jezdim na kole a uz 5 mesicu navstevui posilovnu.Chodim 4krat az 5krat do tydne.Zatim jsem s vysledky spokojen, co se tyce nabiranim svalove hmoty v ramenech, ruk a prsnich svalech..ALE..a tady je muj dotaz..Chtel bych si vyrysovat bricho , coz pouhym posilováním moc nejde..Pomuze mi v tom behani?Jestli ano, jak casto a kolik km? Cas by urcite nasel, jeste jsem student takze po vecerch klidne .Dekuji za odpoved

Miloš Škorpil

Ahoj Martine, pouhým běháním se ti bohužel břicho nevyrýsuje, každopádně ale pokud běh zařadíš do svého cvičebního plánu tak ti umožní postupem času vyrýsovat v kombinaci s vhodnými cvičeními všechny partie a tedy i břicho. Ptáš se jak často a kolik. V tvém případě by to chtělo alespoň 3 x týdně 40 – 50 minut. Nijak ale netlač na pilu běhej zcela volně, tím postupně budeš spalovat podkožní tuk a zároveň i zpevňovat svaly.

Miloš Škorpil, 7. 3. 2007

Běh v těhotenství

Dobrý den,

ráda bych se zeptala do kolikátého měsíce těhotenství cca je běh vhodný. Mám na mysli jogging cca 30-60 minut.

Děkuji za radu

Miloš Škorpil

Ahoj Jano, odpověď na tvou otázku není tak jednoduchá jak se zdá. Záleží na celkové trénovanosti před těhotenstvím, na tom jak má daná těhotná žena silné břišní svaly, zádové svaly a svaly trupu. Přesto ženy, které jsou zvyklé běhat, mohou při normálním průběhu těhotenství běhat, měli by se však každopádně vyhnout otřesům a větší zátěži. Takže jogging okolo 30 – 60 minut by něměl být na závadu. Chce to ale si vybírat rovný terén. Ideální jsou rovné lesní cesty. V posledních měsících těhotenství je ale vhodnější přejít od joggingu k rychlejší chůzi.

Miloš Škorpil, 6. 3. 2007

zadní stehenní sval

Ahoj Miloši,běhám půl roku,poslední měsíc mám po běhu bolest(tahání)laterálního úponu zadního stehenního svalu.Pokud mne to neomezovalo v běhu,nijak jsem se tím netrápil,dnes to ale bolí již při běhání,běhám 10-15km.Vážím 74kg při 177cm výšky,když jsem začínal vážil jsem o 20kg víc a žádná bolest,naopak mám pocit,že čím jsem lehčí, problémů mám víc. Může se jednat o chronickou zátěž,nebo co to může být ? Mám mazat nějakým Wobenzynem ? Nyní běhám jen 2x tydně ,takže si myslím ,že čas na regeneraci dávám. Hlavně se však díky bolesti,ztrácí radost z běhu,naopak mám výčitky,že málo trénuji,protože chci běžet 1/2M v Praze,potom jdu a s bolestí se trápím.Vlastně potřebuji i psychickou podporu. Předem děkuji Korc

Miloš Škorpil

Ahoj korc, osobně si myslím, že moc tlačíš na pilu co se týká intenzity, což bude asi důvod tvých problémů. Když jsi měl vyšší váhu, určitě jsi běhal volněji, takže se s tím tvuje svaly a úpony dokázaly docela dobře srovnat. Nyní už to ale nezvládají a dávají to znát těmi problémy. Zkus tedy zvolnit. Jinak doporučuji mazat ale ne wobenzymem, což není mazání a potravní doplněk, který slouží k prevenci vzniku obdobných problémů, které tě potkali, ale Bioaktivním Glukosamin + MSM krémemem. Případně si kup a ber trávicí enzymy, ne však při jídle ale nejlépe hodinu po jídle a to 3x 2 denně. Věřím, že když budeš běhat volněji, budeš lehce protahovat (tak aby to nebolelo) brát enzymy a mazat, tak se z toho brzo vyhrabeš.

Miloš Škorpil, 5. 3. 2007

Posilování

Dobrý den Miloši.

Mám 14 dceru,z toho 9 let se věnuje atletice. Chce začít chodit do posilovny. Není to brzy a když ne,můžete doporučit jaké cviky a jaké partie těla má posilovat?Já jsem v tom amatér a byl bych nerad,aby měla dcera někdy potom nějaké zdr.problémy. Děkuji za odpověď. Jirka

Miloš Škorpil

Ahoj Jirko, nevím co tvoje dcera dělá za disciplínu či disciplíny, takže nedokáži odpovědně říci, zda je to ve 14ti vhodné chodit do posilovny či nikoliv. To se týká i případných cviků. Pro každou disciplínu je to trošku jiné. Každopádně by však neměla tahat velké váhy, spíš by se měla zaměřit na více opakování s nízkými váhami a výbušnost.

Miloš Škorpil, 5. 3. 2007

Mizuno

Zdravím Vás a mám dotaz ohledně bot. Je mi 41, 184,79, pravidelně běhám od května, předtím nepravidelně,momentálně 4x týdně - za měsíc nyní kolem 200 km. Mám skoliózu páteře po operaci v oblasti lopatky ( před 8 roky rak.)a tak si potrpím na obuv - střídám vícero boty. Chtěl bych letos absolvovat několik 1/2M a snad i PIM.

Mám Mizuno Wave Rider 9 (mají už bohužel odběháno, ale super papuče-bomba boty), M.Nirvana 2 (koupeny na podzim, moc mi nesedí, jsou těžší a tuhé) a N.B.

1060 - jakž takž alternativa.

Bylo by možno doporučit a porovnat jednotlivé modely Mizuna event.Asicsu? Na podzim si člověk moc vybírat nemůže, ale teď na jaře ano, takže asi stojí za to si koupit boty nyní a na celý rok, ale orientace v tolika modelech je těžká ( díval jsem se na novou nabídku na www.mizuno.cz). Děkuji předem za odpověď odborníka nejpovolanějšího. Roman

Miloš Škorpil

Ahoj Romane, z mizun bych doporučil skutečně ty co s nimi máš nejlepší zkušenost tedy Rider, nyní je v prodeji ji verze číslo 10. Jsou však stejně dobré, jako předcházející modely. Srovnatelné boty co do komfortu zřejmě u nás nejsou. Samozřejmě, že Asics Kayana jsou srovnatelnou botou, ale jsou trošku tvrdší v odraze, to je ale dáno tím, že zde je více kladen důraz na odrazové vlastnosti boty než na skloubení všech složek tedy tlumení, stabilita a odraz. Pokud jde o Nirvány, tak to že ti neseděly bylo nejspíš způsobeno tím, že to je bota udělaná pro ty co mají problém s pronací a pokud ty máš třeba mírnou supinaci, tak pak ti nemohou nikdy sedět. Osobně byt tebou bych zůstal u těch Riderů.

Miloš Škorpil, 5. 3. 2007

Zvýšení kondice

Dobrý den, rád bych začal s běháním. Koupil jsem si pulsmetr a běžecké boty. Jinak nepravidelně jezdím na kole, asi 1x týdně asi 35km, mám 29 let, 185cm, 79kg. Běháním bych chtěl dosáhnout mírné snížení váhy, ale hlavně zvýšení kondice. Jakou TF bych měl udržovat, aby se zlepšovali výsledky a do 6měsíců byl schopný uběhnout 15km, jak často běhat, jak dlouho a kolik km? Díky za odpověď. Roman Janeček

Miloš Škorpil

Ahoj Romane, pokud začínáš běhat, tak nejvhodnější je začít na TF max 65%, a to i vzhledem k tomu, že ti jde v tuto chvíli hlavně o snížení váhy. Pokud jde o četnost a délku, tak by to chtělo alespoň 3 – 4x týdně. První týden 25 min. Druhý 30 minut, třetí 35 minut, čtvrtý 30 minut, pátý 35 minut, šestý 40 minut, sedmí 45 minut, osmý 35 minut, devátý 45 minut a desátý 50 minut. Pak by už pro tebe, resp. tvoje tělo neměl být problém postupně zařazovat do tréninku delší dobu nebo více kilometrů, tak abys za těch 6 měsíců bez problémů zvládl uběhnout 15 km. Možná se ti bude těch 65% zdát pomalých, ale radím ti nikam nespěchej a vydrž. Kdo počká, ten se dočká, v opačném případě dost lidí pochopí (bohužel pozdě), že toto pravidlo u běhání opravdu platí.

Miloš Škorpil, 5. 3. 2007

140, 139, 138, 137, 136, 135, 134, 133, 132, 131, 130, 129, 128, 127, 126, 125, 124, 123, 122, 121, 120, 119, 118, 117, 116, 115, 114, 113, 112, 111, 110, 109, 108, 107, 106, 105, 104, 103, 102, 101, 100, 99, 98, 97, 96, 95, 94, 93, 92, 91, 90, 89, 88, 87, 86, 85, 84, 83, 82, 81, 80, 79, 78, 77, 76, 75, 74, 73, 72, 71, 70, 69, 68, 67, 66, 65, 64, 63, 62, 61, 60, 59, 58, 57, 56, 55, 54, 53, 52, 51, 50, 49, 48, 47, 46, 45, 44, 43, 42, 41, 40, 39, 38, 37, 36, 35, 34, 33, 32, 31, 30, 29, 28, 27, 26, 25, 24, 23, 22, 21, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

rubriky online běžecké poradny

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků