logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

trénink na rok 2010

Maraton – běh pro všechny

Běžecký trénink
Maraton – běh pro všechny

Světovým trendem v maratonu je umožnit co nejvíce lidem maraton absolvovat. Záměrně neříkám uběhnout, ale absolvovat, protože to není totéž. Mají pravdu ti, co mluví o devalvaci „mystéria" maratonu tím, že se stále prodlužují limity, za něž mohou ten který maraton lidé absolvovat, nebo ti, co volají po tom, vrátit se zpátky do trenek a nátělníků a umožnit startovat jen těm, co maraton skutečně uběhnou?

Miloš Škorpil, 27. 12. 2016, 20105×

Běhání mezi svátky vánočními a Novým rokem

Běžecký trénink
Běhání mezi svátky vánočními a Novým rokem

Sváteční dny nás spíše lákají se oddávat sladkému nicnedělání, či spíše věnování se vzájemnému družení a oslavování, že to staré je za námi a odchází a to nové přicházející by mohlo být lepší. Vesměs to znamená spoustu kalorii ať už z vydatné krmě či z vydatného popíjení. Proto by se docela hodilo mezi tím vším si jít trochu provětrat hlavu a protáhnout tělo.

Miloš Škorpil, 23. 12. 2016, 15819×

Fartlek, ideální tréninkový prvek na zimu, jaro, léto i podzim běžce

Běžecký trénink
Fartlek, ideální tréninkový prvek na zimu, jaro, léto i podzim běžce

Fartlek je změna ve vašem stereotypním tréninku. Žádná tréninková forma není tak mnohostranná jako fartlek. Nakonec to není nic jiného než intervalový trénink, ale přeci jenom je něčím zvláštní a tím zvláštním je to, že tato tréninková forma se neorientuje na pevně dané úseky, ale nechává běžci maximální svobodu.

Miloš Škorpil, 16. 11. 2016, 46898×

Strečink po tréninku

Běžecký trénink
Strečink po tréninku

Kdy a kde se protahovat?
Protahovat se můžete prakticky všude a kdykoliv, je zcela lhostejné, jestli se budete protahovat ráno, v poledne či večer, nebo doma, v lese nebo někde ve fitku, nejdůležitější je, abyste se protahovali až poté, co se trochu zahřejete. POTÉ, CO SI ZAHŘEJETE SVALY, VAZY A ŠLACHY A ROZPOHYBUJETE ZTUHLÉ KLOUBY! Na toto byste neměli nikdy zapomenou!

Miloš Škorpil, 11. 11. 2016, 24209×

Běh a posilování

Běžecký trénink
Běh a posilování

Strečinkgymnastika – posilování, tři důležité činnosti, které ale pohříchu běžci velmi často podceňují. Běžeckou gymnastiku a běžecký strečink už jsme si na Běžecké škole přiblížili, dnes tedy přichází čas běžeckého posilování.

Miloš Škorpil, 8. 2. 2016, 37697×

Běžecká gymnastika

Běžecký trénink
Běžecká gymnastika

Při Františkolázeňském maratonu žáků jsem byl svědkem velmi zajímavého úkazu. Některé holky neběhaly jak holky! Po závodě jsem došel za Pavlem Chrenem a zeptal se ho: „Jak to, že některé ty tvoje holky běhaly tak pěkně ladně a stylově?" Odpověď nebyla až tak překvapivá: „Jsou to buď gymnastky nebo krasobruslařky." A v tu chvíli mi docvaklo.

Miloš Škorpil, 17. 1. 2016, 21553×

Formy a typy rozcvičení před různými běžeckými tréninky

Běžecký trénink
Formy a typy rozcvičení před různými běžeckými tréninky

Čím rychleji budete chtít běhat, tím déle a promyšleněji byste se měli rozcvičit a zahřát na provozní teplotu. Dnes vás seznámím s tím, jak je dobré se rozcvičit před různými běžeckými typy tréninků či závodů.

Miloš Škorpil, 19. 12. 2015, 24085×

Běhání – alkohol – kafe – jde to k sobě?

Běžecká strava
Běhání – alkohol – kafe – jde to k sobě?

Končící rok se vyznačuje oslavami, kdy se vypije nejedna sklenice piva, nejedna sklenička vína, nejeden frťan něčeho silnějšího a také nejedna káva, abychom vydrželi pít déle, nebo káva se solí, abychom napravili, co jsme si alkoholem spískali.

Miloš Škorpil, 12. 11. 2015, 24162×

Šest způsobů jak zintenzivníte svůj běžecký trénink

Běžecký trénink
Šest způsobů jak zintenzivníte svůj běžecký trénink

Každý běžec, každá běžkyně, i ti či ty, kteří neběhají kvůli rekordům, hledají neustále metody, které jim pomohou poskládat svůj trénink tak, aby jim přinášel radost a uspokojení. Jiní zase touží prostřednictvím běhu snížit nebo udržet svou váhu. Níže najdete šest druhů tréninku, které vám pomohou zrychlit, být silnější, mít z běhu radost i udržet či snížit svou váhu.

Miloš Škorpil, 23. 8. 2015, 25305×

Regenerace

Běžecký trénink
Regenerace

Říká se, že (na)trénovat umí každý blbec, prostě si naložit, co jeho tělo snese, horší je to s odpočinkem – regenerací. Regeneraci považují mnozí za změkčilost, za ztrátu času. Přitom bez kvalitní regenerace nikdy nepodáte výkon, na nějž se chystáte. Regenerace nabízí spoustu možností jak jí aplikovat, patří mezi ně jak regenerační běh, plavání, jiný druh sportovní činnosti, stejně jako masáž, sauna, různé wellness procedury, ale i prosté válení se s knížkou, nebo poslouchání dobré muziky.

Miloš Škorpil, 28. 1. 2015, 19938×

Běžecké paradoxy

Běžecký trénink
Běžecké paradoxy

Nevěřte, že jste jiní a že na vás to neplatí! NA KAŽDÉHO TO PLATÍ!
Člověk je tvor individuální a tak nelze trénink, který učiní z jednoho běžeckého génia, aplikovat na jiné, aby se i oni po jeho absolvování dotkli nebes!

Miloš Škorpil, 4. 5. 2010, 14896×

51. – 60. důvod proč milovat běh

Běžecký trénink
51. – 60. důvod proč milovat běh

Běhání způsobuje, že se cítíte každý den lépe. Tím není míněno, že se díky běhání stanete úplně imunní proti depresi, infarktu nebo diabetu. Ale můžu vám garantovat, že se budete po běhu cítit lépe a to je silná medicína:-).

Miloš Škorpil, 27. 4. 2010, 11434×

31. – 40. důvod proč milovat běh

Běžecký trénink
31. – 40. důvod proč milovat běh

Zapalte své spalovací pece tuku. Tuk je spalován i tehdy, když už v poklidu regenerujete v posteli (miCauching), po běhu. Spalování tuků, které jste nastartovali při běhu, probíhá ještě několik hodin poté, co jste už svůj běh skončili.

Miloš Škorpil, 13. 4. 2010, 12982×

21. – 30. důvod proč milovat běh

Běžecký trénink
21. – 30. důvod proč milovat běh

Dvě mouchy jednou ranou. Musíte ještě vrátit vypůjčené DVD, vyvenčit psa, hodit dopis do schránky? Proč nespojit každou z těchto povinností s běžeckým tréninkem. Tak zabijete dvě mouchy jednou ranou, uděláte něco pro své zdraví, svou fyzickou kondici a ještě pří tom splníte jen tak mimochodem některé své denní povinnosti.
Prvních deset důvodů proč milovat běh
Druhých deset důvodů proč milovat běh

Miloš Škorpil, 6. 4. 2010, 10127×

Deset dalších důvodů proč milovat běh

Běžecký trénink
Deset dalších důvodů proč milovat běh

Tak třeba protože: běhat umí každý, protože kdo běhá nemusí k lékaři, protože dá vašemu životu pevný řád, je vytrvalostní základnou pro další sporty, protože běhání podporuje kreativitu, protože se v kopcích dobře ztrácí kila, běžci jsou lepší milenci …
Prvních deset důvodů proč milovat běh

Miloš Škorpil, 30. 3. 2010, 12672×

Deset důvodů proč milovat běh

Běžecký trénink
Deset důvodů proč milovat běh

Až si přečtete všechny důvody, už nebudete mít žádnou výmluvu odsouvat počátek vašeho běhání ani o jediný den. Prvních deset důvodů:

Miloš Škorpil, 23. 3. 2010, 15961×

Běžecký – vytrvalecký styl

Běžecký trénink
Běžecký – vytrvalecký styl

A je to tu zase. Běhat přes špičku, či přes patu. Učit lidi správně chodit, správně běhat chce velkou dávku trpělivosti a zůstat vždy nad věcí. V poslední době díky tomu, že učím běhat Milana „Králíka“ tak, aby při tom neskákal jak postřelený zajíc, o tom hodně přemýšlím a díky tomu nacházím i nové nástroje, jak to i vám ostatním co nejlépe přiblížit.

Miloš Škorpil, 16. 3. 2010, 19835×

Do formy a do kondice bez stresů a přetrénování

Běžecký trénink
Do formy a do kondice bez stresů a přetrénování

Když končila loňská sezóna, byl jsem na tom tak skvěle. Po téhle dlouhé zimě je najednou všechno pryč a musím začít zase od znova. Tohle dilema řeší hóóódně lidí. Pokud patříte mezi ně, tady je pár tipů, co s tím.

Miloš Škorpil, 2. 3. 2010, 16210×

Běhání na běžeckém pásu

Běžecký trénink
Běhání na běžeckém pásu

Přišel mi dotaz, tentokrát přes naší anketku, a v něm stojí: „A taky snad letos uběhnu PIM. Co mi chybí ? Běhám celý leden ve fitku na běhátku. V tomto počasí je to pohodlnější, pro mě jako kancelářskou krysu někdy i jediné možné řešení. Přiznávám, že mě to běhání ve fitku nijak neuráží. Rád bych našel nějaké rady či doporučení jak běhat ve fitku. Zatím jsem tu našel pouze jak se rozcvičit. Je běhání na běhátku třeba i v létě dobré? Jak si zpříjemnit monotónnost (já si vždy zvolím nějaký přednastavený profil, aby to nebylo tak fádní). Teď běhám na tep, na 65 % TF max – abych hubnul (zase nějaké zpestření). Jak simulovat běh v terénu, jaký gradient, jaké stoupání si navolit? Jak moc se běh na běhátku liší od toho v terénu po rovině na asfaltu? Dá se na běhátku efektivně běhat i intervalově? Zkrátka a dobře, jak běhat na běhátku? Pavel.

Miloš Škorpil, 2. 2. 2010, 35315×

Nenechávejte vše na Nový rok – vyběhněte právě teď

Běžecký trénink
Nenechávejte vše na Nový rok – vyběhněte právě teď

Nový rok- pro někoho je tento den obvykle dnem, kdy má těžkou hlavu, protože oslavy toho starého byly zase velmi bujaré :), pro někoho dnem, kdy obvykle s něčím novým začíná – tedy začíná naplňovat novoroční předsevzetí.
Je to sranda říkat novoroční předsevzetí, když většinou tato rozhodnutí uzrávají v naších hlavách už dlouho předtím, a Nový rok má být jen jakýmsi jejich startérem.

Miloš Škorpil, 8. 12. 2009, 11521×

Běh žere svaly, tuky nechává dál hromadit

Běžecký trénink
Běh žere svaly, tuky nechává dál hromadit

S názorem, že běh požírá svaly, se setkávám celkem pravidelně. Nepřestávám stále žasnout, jak může odborník – může jít o lékaře, a je jedno zda o dietologa, praktického, nebo nějak jinak „odborného“ výživového poradce – toto vůbec vypustit z úst.
O čem to svědčí? Svědčí to o jediném, že tito odborníci buď na přednáškách spali, nebo jim nikdo nikdy nepřednášel o fyziologii, tedy o tom, jak jednotlivé funkce našeho těla se vzájemně prolínají a na sebe navazují, nebo prošli nějakým rychlokurzem.

Miloš Škorpil, 1. 12. 2009, 67571×

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků