logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zapomeňte na hubnutí, žijte, abyste zvýšili svou vitalitu a chuť do života

Zapomeňte na hubnutí, žijte, abyste zvýšili svou vitalitu a chuť do života

Otevřu-li nyní kterýkoliv časopis zabývající se zdravím, zdravým životním stylem, wellness, či čtení pro ženy, získávám dojem, že náš život žijeme jen proto, abychom hubli. A já hlupák pořád myslel, že žijeme proto, abychom si za života něco užili.

Nabývám dojmu, že buď už tyto časopisy nemají o čem psát, nebo že jejich redaktorům a spolupracovníkům dochází nápady, nebo a to je ještě horší, si neuvědomují škodlivost svého počínání.

Proč škodlivost? Protože čím víc se o tom, že je třeba hubnout, mluví a píše, tím více se do univerza posílá informace o tom, že jsme nějací nezdraví. Neschopní sami poznat, co je pro nás dobré a tak potřebujeme tisíce a jednu informaci, abychom se sami v sobě vyznali. Schroustáme-li stou informaci, co jíst, jak jíst, kdy jíst, nebo naopak co nejíst, kdy nejíst, jak nejíst, zapomeneme, co bylo v té první. Nebo nezapomeneme, ale vše se nám to v hlavě pomotá a všechno to pěkně smícháme, prohněteme a kyneme a kyneme a kyneme. A čteme a čteme a čteme si dál o tom, jak máme hubnout.

Není to otázka jen dneška, o hubnutí se mluví a píše pořád. Taky o čem se pořád bavit, když už jsme probrali počasí, manžely, manželky, dětičky, babičky, tchýně a tchány, milenky i milence a všechny známé. Navíc, je to náš osobní problém, ta váha pořád ne a ne s námi spolupracovat a její rafička je stále na číslech, která se nám vůbec, ale vůbec nelíbí.

Neměli bychom se ale na celý problém dívat z jiného úhlu? Tedy spíše měli bychom se na vše podívat, abych nepsal v záporu, z pohledu, jak jsme na tom s energii. Jestli máme dostatek energie pro to, co děláme. Dostatek energie na své záliby, abychom byli zdraví. Jestli máme o kilo, dvě či pět více je vcelku jedno. Deset či dvacet kilo navíc už je samozřejmě problém, který stojí za to s ním něco udělat. Ne však pomocí diety, ale za pomoci aktivního přístupu. Aktivním přístupem myslím pohyb.

Že jste rádi, že vůbec žijete? A ještě byste měli cvičit, běhat, skákat, plavat, jezdit na kole nebo jen chodit? A o tom to je, vážení. Hubnutí vám nepomůže, je to jen slepá ulička, pokud jej řešíte jen tím, že se snažíte méně jíst- jíst zdravě. Jezte stejně a začněte energie více vydávat, začněte se více hýbat. Zapomeňte, že máte zhubnout a začněte být fyzicky aktivní. Změňte negativní přístup za pozitivní, to je jediná cesta, jak vyjít z tohoto začarovaného kruhu.

A jak by měly znít názvy článků přinášejících informace, jak získat zpět zdraví, fyzickou kondici a psychickou pohodu?

Místo:

„Zhubněte s během, jógou, spinningem, plaváním, na kole, ve fitku, na horách“, by se mělo psát: „Získejte chuť do života a vitalitu během, jógou, spinningem, plaváním, jízdou na kole, ve fitku, výlety po horách“.

Na začátku vaší nové cesty si můžete přečíst knížku: „Výživa podle metabolických typů,“ od Ann Louise Gittleman. A jezte na co máte chuť, jen se nepřežírejte.

Tento článek vyšel 26. ledna 2009 na blogu Miloše Škorpila

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví34
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe9
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou29

kde se diskutuje

  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Díky za článek,jak napadl sníh,tak jsem řešil jak běhat na lyžích a bez nich. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků