logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dnes si vyzkoušejte naposledy, že umíte běhat a od zítřka nohy hore

Dnes si vyzkoušejte naposledy, že umíte běhat a od zítřka nohy hore

Do startu Hervis ½ Maratonu Praha zbývá už jen 5 dní, tedy i s dneškem. Možná se vám to zdá ještě dlouho a svrbí vás nohy, zvláště pak, pokud jste v tréninku odběhali všechno, co bylo v plánu. Každopádně teď ale už není čas něco dohánět. Teď už je tak akorát čas vše doladit. Nejlépe tak, že si dnes zkusíte běžet 4 – 5 kilometrů v tempu, v němž chcete v sobotu půlmaraton zvládnout.

Každopádně si dnes, a tím méně ve dnech, které zbývají do startu, nezkoušejte odběhnout celou vzdálenost, abyste získali jistotu, že na to v sobotu budete mít. Docílili byste jediného a sice, že byste se přesvědčili, že jste na to skutečně měli, akorát už nemáte, protože jste byli „trošku" netrpěliví a svůj závod už si odběhli o pár dní dříve.

Máte pravdu, mluví ze mě čirá zkušenost, taky jsem byl netrpělivý a taky jsem si zkoušel, zda na to mám. Naštěstí teda na kratších tratích, takže svou chybu jsem mohl za pár týdnů napravit, u půlmaratonu nebo dokonce u maratonu je to mnohem horší, protože regenerace po nich trvá přeci jenom o krapet déle.

Pokud začínáte být celí nervózní a nevíte, co s nohama a co s rukama, tak věřte, že takhle se hlásí forma a než si ji ověřovat, to je lepší si zajít někam za kulturou, do kina, sednout s knížkou nebo pustit dobrou muziku. Nebo prostě zajít za kámošema či kámoškama – pokecat. Když k tomu vypijete krapet vínka či jedno dvě pivka, nic se nestane, jen to, že se uvolníte a přestanete myslet na běh, protože to je přesně to, co byste nyní měli udělat.

A že vám tohle všechno radím zrovna já, který je takovým propagátorem běhu? Je to prosté, to máte jako se vším, čemu člověk propadne, a pak nevidí a neslyší a vnímá jen to svoje, protože v tu chvíli zapomíná na to, co je v životě nejdůležitější – zapomíná žít. Někdy na to zapomínám i já, ale mám kolem sebe tolik zrcadel, že mám někdy vůbec problém vidět, jak mi blýskají do očí:).

Tak nezapomeňte, dneska si dejte krátkou kontrolku v délce 4 – 5 kilometrů v tempu půlmaratonu, ve středu to lehce vyklusejte, ve čtvrtek nohy hore, v pátek pár kiláčků na zahřátí a v sobotu to rozjedeme!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, spíše bych to hodnotil takto: CH – 2, RCH 3-4, PB 3, RB 3-4 »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Peter, určitě bych ti doporučil absolvovat zátěžový test. Až ho budeš mít, napiš, já ti pošlu svůj…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Nie som úplný začiatočník, no posledné roky som takmer nebehal. Teraz by sa k tomu rad…»
  • Salming enRoute, další důvod, proč běžet Františkolázeňskou 24hodinovku : EnRouty dosud nemám,ačkoli se mi velmi líbí.V článku mi však několik věcí nesedí.První verze,která…»
  • Salming enRoute, další důvod, proč běžet Františkolázeňskou 24hodinovku : EnRouty mám a jsem s nimi nadmíru spokojen. Dá se říci, že jsou to z mého portfolia…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků