logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč bys měla začít běhat?

Proč bys měla začít běhat?

Určitě sis všimla, že se na jaře urodí v časopisech i novinách nepřeberně článků, které objeví běh a jak je běhání pro lidský organismus prospěšné. V tu ránu je běhajících všude plno, ale jak běží čas, tak dobrá předsevzetí berou za své a koncem jara, v létě a na podzim už je zase ve fóru něco jiného. Náš seriál je tu i proto, abychom tě přenesly přes bod zlomu a udrželi tě v běhu až do podzimu, kdy se poběží We Run Prague.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Důvody, proč bys měla běhat
    1. Pro zdraví
    2. Pro krásu

Důvody, proč bys měla běhat

Pro zdraví

  • Běhání je dobré pro tvé srdce – snižuje podíl tělesného tuku, krevní tlak a riziko diabetu. Mimo to zvyšuje hodnoty dobrého cholesterolu a posiluje srdeční sval. Z dlouhodobého hlediska dokonce zvyšuje množství krve o 10 – 15% (kapilarizace), což ve svém důsledku snižuje zatěžování srdce.
  • Běh posiluje a chrání tvé klouby a kosti – ačkoliv se ti to možná nezdá, neboť nejde o žádné vzpírání, přesto je běh slušné posilovací cvičení – posiluje tvé klouby a kosti, a to jak u mladých dívek, tak starších žen. Tím tě chrání před artrózou a osteoporózou.
  • Běh snižuje nebezpečí rakoviny prsou – dlouhodobá studie, kterou prováděla norská univerzita přes 10 let s 25000 ženami, prokázala, že ženy, které běhaly nebo se věnovaly obdobným aerobním aktivitám minimálně 4 hodiny týdně, onemocněly o 37% méně často rakovinou prsu, než ženy se sedavým zaměstnáním a pohodlným životním stylem bez pohybu.
  • Běh tě udržuje věčně mladou – všude se mluví o anti-aging medicíně a kosmetice a přitom úplně stačí pravidelně běhat, nejlépe venku a nechat své tělo promývat kyslíkem.
    Efekty:
    Zářící pleť.
    Zářící oči.
    Tělo jak proutek.
    Podle provedených dlouholetých studií, jichž se zúčastnily desítky tisíc lidí, zůstávají běžci aktivní do velmi vysokého věku a běh snižuje na polovinu riziko předčasné smrti.
  • Běhání bystří tvoje smysly a tvůj mozek – rychleji dokážeš reagovat na vzniklou situaci a řešit problémy. To je ovlivněno lepším zásobováním mozku krví a kyslíkem, tím se zlepšuje tvoje paměť i schopnost rychle a správně se rozhodovat.
  • Běhání zvyšuje chuť na sex – stejně jako jiné formy aerobního cvičení zvyšuje běhání přísun krve k tvým reprodukčním orgánům a tím zvyšuje schopnost dosáhnout orgasmu. Mimo to se zvyšuje i tvé sebevědomí a v důsledku toho i tvé libido.
  • Běhání zlepšuje náladu – rytmická povaha běhu tě zbavuje stresu. Je to obdobné, jako když posloucháš hudbu a vlníš se v jejím rytmu. Běhání tě též napájí endorfiny, což je droga, kterou můžeš užívat v jakémkoliv, tedy i větším než malém, množství a to bez nebezpečí postihu. Navíc i když se staneš na endorfinu závislá, nehrozí ti nebezpečí, že se zadlužíš.
  • Běh pomáhá ke zdravějšímu těhotenství a lehčímu porodu – ženy, které se v průběhu těhotenství věnují běhu, samy vnímají, že mají více energie a lépe spí. Méně se u nich projevuje těhotenská cukrovka, křečové žíly, zácpy a problémy se zažíváním. Navíc je dokázáno, že ženy, které sportují, přivádějí na svět těžší a zdravější děti. Rozhodně však těhotenství není správnou dobou, kdy bys měla s během začínat. Prostě nečekej, až otěhotníš a začni běhat hned teď!
  • Běhání vyrovnává hormonální výkyvy – jedna ze studií věnující se této problematice prokázala, že ženy, které 6 měsíců běhaly v průměru 20 kilometrů týdně, méně často trpěly příznaky premenstruačního syndromu, jako například pocit napětí v prsou, nadýmání a podobně. Zrovna tak pozitivně může běhání působit na stres, obavy a deprese u žen po menopauze.
  • Běhání tě udržuje ve fyzické kondici – běhání neformuje jenom tvé svaly, ale také ti pomáhá pálit více kalorií než jiné druhy sportů. Například žena vážící 60 kilo spálí za půl hodiny volného běhu cca 300 kalorií.

Pokud tě k tomu, abys začala běhat, nepřesvědčily zdravotní důvody, co bys takhle řekla důvodům, majícím vliv na tvou krásu a přitažlivost?

Běhání je jedním z nejrychlejších způsobů, jak se dostat do formy a být štíhlá:

Pro krásu

  • Dlouhé, štíhlé nohy – samozřejmě si to nelze vyložit tak, že ti běhání nohy natáhne, když je máš krátké, ale běhání formuje a posiluje tvůj kvadriceps, svaly zadní strany stehen, tvá lýtka a svaly boků. Na rozdíl od tvrdého posilovacího tréninku, který svaly zkracuje, ti běh pomůže vytvarovat dlouhé a štíhlé svaly. Ovšem chce to k běhání přidat i strečink.
  • Zadek k nakousnutí – určitě už jsi slyšela historky mužů, jak jim pomohlo při maratonu běžet za pěkným zadečkem. Běhání formuje tvůj gluteus maximus – velký sval hýžďový (což nejen zajímavě zní, ale i dobře vypadá). Formování velkého hýžďového svalu podpoříš, když do svého tréninku zařadíš pár sprintů a nějaký ten kopeček (teď už víš, proč máš běhat „běhavej" a krátkej „zalamovák“).
  • Ploché bříško – jako i ostatní aerobní cvičení redukuje i běhání prokazatelně tvé pneumatiky na břiše a formuje tvůj pas. To umocníš i správným běžeckým stylem respektive posilováním core – středu těla.
  • Pěkně formovaná horní polovina těla – když se při běhu naučíš správně používat ruce, tak ti to pomůže formovat bicepsy a bojovat s povislými (plandavými) tricepsy.

Takže si to pro dnešek shrňme:
Když budeš běhat, budou ti zářit oči, budeš mít zářivou pleť, pevný zadeček, pevná prsa a všichni chlapi budou běhat jen za tebou a to i proto, že lesknoucí se krůpěje potu, v nichž se odráží sluneční paprsky, jsou neskonale sexy!

Dámský běžecký klub

Připraveno ve spolupráci s Dámským běžeckým klubem

Dana a Miloš foto
  • přečteno: 27804/25728×, 5 komentářů

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (29 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Lucia | 17. 4. 2012 9.36 hod. | 212.5.205.xxx
Jejky, tak toto mi mal niekto takto pekne zhrnut uz davno :) Hlavne ked sa blizi cas, kedy je nacase otehotniet, tak to "zdravější těhotenství a lehčí porod" na mna zaucinkovali ako carovny prutik :) Dakujem
A to ze som tu nasla aj trenink pre uplne zaciatocnicky, tak to ocenujem. Je to super, idem do toho :)

"Titánka" Dana | 11. 4. 2012 20.14 hod. | 85.161.149.xx
Ivo, kdyby tady šlo klikat na palec nahoru, už by tam byl! Krásné shrnutí článku, to se budu muset asi naučit zpaměti:-)

Iva | 11. 4. 2012 20.02 hod. | 85.163.177.xxx
Život v klusu má dost plusů.
Běhání je zkrátka hit
Budem krásné,zdravé, fit.
Běh tě pozitivně naladí
a navíc záskáš krásné pozadí.
Srdce zdravé, silné kosti,
běh se stane závislostí.
Sexepííííl a v oku jiskra,
věčné mládí člověk získá.
Ale co je to největší plus-
kdo to ví?
Můžem si dát bez výčitek
pivo-knedlo-zelo-vepřový.

"Titánka" Dana | 10. 4. 2012 11.26 hod. | 88.146.152.xxx
No já si vždycky tak říkám, jak by ty nohy třeba vypadaly bez toho běhání, a radši běhám:-)))

Karolína | 10. 4. 2012 9.23 hod. | 89.24.231.xx
.. ..funguje všechno, alespoň subjektivně, akorát ty dlouhý štíhlý nohy se ne a ne dostavit :-)....

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků