logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“

Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“

Když se zbavíš „Keňana", budeš lehký jako pírko a rychlý jako blesk.

Za posledních několik let se mi podařilo pomalu, ale jistě nabrat váhu na krásných 125 kilo. Jak jsem to dokázal, o tom psát nebudu a ani nechci, těžko bych si vzpomněl na tehdejší jídelníček a pohybové aktivity. Raději napíšu o tom, jak se mi podařilo těch pár kilo navíc shodit.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Jídlo 3x denně
    1. Snídaně
    2. Oběd a večeře
    3. Hlavní je naučit se jídlo vychutnávat
  2. Pohyb
    1. Severská chůze
    2. Běh

O tom, jak jsem nabral 125 kilo mluvit netřeba

Minulý rok v létě jsem potkal jednoho celkem fajn kluka, který už procestoval pěkný kus světa. Bavili jsme se o všem možném, o cestování, lezení po skalách, v jeskyních apod. Já, jakožto tehdy ještě stálý běžecký začátečník, vyprávěl o svém prvním a do této doby posledním maratonu v roce 2005. Ke konci jsem řekl, že bych někdy jel taky, až by věděl o nějaké expedici do jeskyně. Ono šplhat se na nějakou horu směrem vzhůru, to mi připadalo normální, ale poznávat jeskyni směrem dolů, to mi přišlo hodně zajímavé.

Řekl mi, že to není problém, ale musel bych trochu zhubnout. Má odpověď zněla: „ OK, to není problém!" Ještě mi řekni, jak na to. Chvíli jsme probírali mé stravovací návyky, pokud si dobře vzpomínám, občas mu hrůzou vstávaly vlasy na hlavě, když slyšel, kolik toho a co spořádám. Poradil mi, že mám začít i s pohybem, ideálně chůzí, alespoň 5 kiláčků denně, a jíst 3x za den, to znamená snídani, oběd a večeři.

Jídlo 3x denně

Snídaně

Martin Jakubec dnesTak jsem snídal v 9:00 hodin, obědval ve 14:00 hodin a večeřel v 19:00 hodin. Kdybych měl hlad mezi jídly, mám si vzít jablko nebo jiné ovoce či zeleninu. Do jídelníčku jsem zařadil těstoviny, luštěniny, koupil jsem parní hrnec, omezil příjem tuku a cukru. Maso jsem první měsíc jedl jen kuřecí a rybí. A to jen 2x do týdne. Abych to trochu přiblížil, tak snídaně byla např. čočka se zelným salátem, rýžová kaše, jak sladká tak na slano, ovesná kaše, k tomu nějaké ovoce nebo jiný zeleninový salát, každý druhý den šťáva z poloviny citrónu do skleničky vody.

Oběd a večeře

K obědu jsem měl např. vařené brambory s dušenou mrkví a plátkem kuřecího, opět salát z okurek nebo rajčat a k večeři většinou nějaký tvrdý sýr a buráky, klíčky, mnohokráte mi stačil ananas. Také jsem objevil oves, to je papání.

Hlavní je naučit se jídlo vychutnávat

Hlavní je naučit se jídlo vychutnávat, každé sousto pořádně rozkousat, myslet na to, co jím. Důležitý je dodržovat pitný režim, pil jsem vodu a čaj, každý den kolem 4 litrů. Tak jsem si zvykl na takovéto stravovací návyky a dodržuji je dodnes. Jsem spokojen a nic mi nechybí, výhodou je, že si k jídlu dám cokoliv, ale už do sebe nedostanu dvě porce jídla, jak tomu bylo dřív, ale jen to, co potřebuji. Pokud se naučíme poslouchat své tělo, samo nám řekne, co si žádá.

Pohyb

Severská chůze

Ještě zkontrolovat sportester

Co se týkalo pohybu, zkusil jsem běhat, ale vzhledem k mé hmotnosti jsem přeci jen začal s chůzí, potom jsem si vzpomněl, že někde mám trekové hole a můžu provozovat severskou chůzi. To mě strašně bavilo, po práci jsem přišel domů, dal si oběd, počkal, až mi slehne, vzal si hole a vyrazil. Když jsem se vrátil, přišel jsem pěkně propocený, ale se super pocitem, že jsem se po dlouhé době, asi třech letech, začal hýbat. Nejdříve jsem chodil kolem osmi kilometrů obden a po týdnu jsem chodil každý den kolem dvanácti kilometrů. Sem tam jsem zkusil kolo, ale tolik mě to neoslovilo.

Běh

Martin Jakubec vybíháKoncem září, což bylo po dvou měsících severské chůze, mi tělo naznačilo, že bych pomalu mohl začít s během. Nazul jsem tedy běžecké boty a vyrazil na mou oblíbenou, asi osmikilometrovou trať. Kupodivu jsem přežil, zařadil jsem tedy běh 2x týdně. Od října jsem kdesi v nějakém časopise o běhání našel tréninkový plán na zimu, podle kterého jsem se začal řídit. V této době jsem byl asi na metráku. Běhal jsem 5x týdně. Kila šla dolů celkem rychle, nejhorší však bylo, když se mi asi po dvou týdnech běhání přestala váha snižovat. Celkem mě to naštvalo, ale řekl jsem si, že to chce čas a jistě půjde dolů a tak se samozřejmě stalo.

Z lezení do jeskyní sešlo a já se po dlouhé odmlce vrátil k běhu a věřím tomu, že to bude můj velký přítel až do konce života a užijeme si spolu ještě mnoho zábavy. V březnu jsem dosáhl hranice 85 kilo, což je 40 kilo dole. Teď, když se podívám o asi osm měsíců zpátky, vím, že pokud něčeho chceme dosáhnout, nepomohou nám tablety, které zaručují 5 kilo za týden apod., ale pevná vůle a disciplína.

Nejhorší je začátek, u mě asi první dva, možná tři týdny. Ovšem u každého tato doba bude jiná. Potom si na to vše zvyknete, hlavně tělo si zvykne a máte výhru v kapse. A věřte tomu, že není nic lepšího, než vyhrát sám nad sebou, ať se jedná o hubnutí nebo cokoliv jiného!

Martin Jakubec foto
  • přečteno: 16437/15852×, 7 komentářů
Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“ Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“ Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“ Jak jsem se zbavil jednoho „Keňana“

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (48 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Tereza | 31. 7. 2014 13.36 hod. | 212.158.152.x
Ahoj Martine, gratuluji Ti, verim ze se nejen lepe citis, ale hlavne-z pohledu holky- je z Tebe ted fakt hezky chlap. Take vypadas, ze jsi omladl o 10 let.

kubik | 29. 7. 2014 10.50 hod. | 37.48.40.xxx
Velkej obdiv, jste borec ;-)

Horst Fuchs (už nejsem) | 25. 4. 2012 9.25 hod. | 80.188.127.xxx
Já se za poslední 4 roky běháním zbavil jen asi 25 kilového keňánka ;) (viz můj starý článek na běžecké škole). Ale stejně, tou hlavní motivací pro běhání bylo, abych se mohl dobře najíst. A 3 jídla denně – to bych asi fakt nevydržel – aspoň ne dlouhodobě (já potřebuju kromě těch tří hlavních jídel ještě další 3-4 další, byť trochu menší jídla). Na druhou stranu díky běhání na váze nepřibírám, tak si svých snězených 15000 kJ denně můžu dovolit. Gratuluju k tak pevné vůli! A přeju, ať dlouho vydrží!

Kondor | 24. 4. 2012 20.47 hod. | 188.175.245.xx
Klobouk dolů! Já jsem na začátku a prakticky na stejné startovní čáře – váha 123 kg, jen jsem při 197 cm zřejmě trochu vyšší. :) Na bývalého sportovce aktivního sportovce je to ale i tak až moc, už se mi s tím nechce tahat. Ještě jednou gratuluji a děkuji za inspiraci! A doufám, že budu moci za pá měsíců napsat něco podobného. :)

Roman N. | 24. 4. 2012 19.11 hod. | 89.102.196.xxx
Já jenom doufám, že nepřichází do módy ta doby kdy tlustý budou hubený a hubený budou ........, ale jinak klobouk dolů :-)

Radek | 24. 4. 2012 15.25 hod. | 193.86.142.xx
Já zatím Keňana nesundal, ale snažím se. Zatím jsem udělal 13ti kilovýho podvraťáka. Ale měl jsem trochu nižší výchozí pozici a snažím se dál. Během dvou let jsem si vypěstoval závislost na běhu a kole, ale takovou závislost můžu doporučit každýmu.

David | 24. 4. 2012 12.15 hod. | 212.67.66.xx
Máte můj obdiv. Ne kvůli těm kilům, ale vůle obdivuji.
PS: Také jsem během zhubl, ale vzhledem k výchozí váze nebylo moc kam.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běh je jen jeden a je pro všechny. Život má své zákony a ty platí na všechny. : Ahoj všem, zajímavé, ale proč neběhat Pro něco ? Pro lepší zdraví, pro zážitek, pro klid a čistou…»
  • Poleťte si zaběhat na Madeiru! : Tak všechny trasy jsou již dávno vyprodané »
  • Emoce a sport : Je někde ke shlédnutí ten zmíněný pořad? Díky předem za info. »
  • Cesta oplácané holčičky, nad kterou babička na jižní Moravě radostně jásala, jak dobře prospívá, do PIM Women´s Challenge 2012 : Karolíno, napadlo Vás někdy, že lámat věci/ osud/ lidi přes koleno, je nesmysl? Vy evidentně ńejste…»
  • Maraton změnil miliony životních příběhů : Miloš píše tak podmanivě, že být v tu chvíli někde na trati, cestě, chodníčku, kdekoliv, tak se…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků