logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Chci to zažít znovu: Co? Uběhnout maraton!

Chci to zažít znovu: Co? Uběhnout maraton!

Den D

Uběhnout maraton…, pro mě ještě před dvěma měsíci něco naprosto nepředstavitelného. I do PWCH jsem se hlásila jen, abych zaběhla půlmaraton… Vzdálenost více než 42 kilometrů mi přišla nezvládnutelná. Vždyť jsem snad ani nikdy tolik naráz neušla, natož abych to uběhla. Leč pod silným zážitkem z půlmaratonu a jeho úžasné atmosféry jsem měla ihned po jeho doběhu jasno. Zkusím to. Zkusím překonat sama sebe a postavím se na start Pražského maratonu 2012.

Přišel den D. Je poměrně zima a já děkuji Bohu za tohle pro mě ideální běžecké počasí. Na startu jsem nervózně vyhlížela ostatní holky se strachem, že to bez nich nezvládnu, protože ony jsou mým hnacím motorem v závodě. Na poslední chvíli se naštěstí vynořily z davu a mně spadnul kámen ze srdce… Teď teprve mohu s klidem vyběhnout, protože s nimi po boku jsem cítila, jak kdyby se ta vzdálenost snad o něco zkrátila a svět se zdál hned hezčí. Bohužel Karolína s Janou měly již od startu velké potíže s koleny, a tak jsem se od nich, k mé velké lítosti, musela po 10 km odpojit.

A bylo to tu. Byla jsem to už jen já sama, přede mnou desítky kilometrů a strach z toho, co přijde. Na trati jsem měla naštěstí přítele a kamarády, kteří se mi během závodu snažili co nejvíce pomoci, podat pití či gel a na chvilku mi zpestřili občas osamělé chvíle maratonce.

Až do 30. kilometru jsem k mému velkému překvapení neměla žádné problémy, necítila únavu a stále jsem zrychlovala. V hlavě se mi však přehrávala věta, kterou jsem slýchávala od zkušenějších běžců. Že maraton se začíná běžet po 35. km. Postupně se dostavily první obtíže a já si říkala, zda opravdu může být ještě hůř.

A bylo. Objevila se strašná bolest kyčlí a kolen, až mi místy i slzička ukápla. A jen věta od Karolíny, že maraton je hlavně v hlavě, mě držela nad vodou a hlavně na nohou. Zatvrdila jsem se jako býk a řekla si, že do startu to už dolezu klidně po kolenou. Cílová rovinka v Pařížské ulici s úchvatnou diváckou podporou mi však na závěr dodala sil a náležitě jsem si ji vychutnala.

CÍL. Nemohla jsem tomu uvěřit. Zvládla jsem to. Mám v nohách maraton a žiju. Svět se sice točí dál stejně jako před skoro pěti hodinami, ale ve mně se cosi změnilo. Najednou cítím, že můžu zvládnout všechno v životě.

A tenhle pocit mi opět do podvědomí vnukl onu vtíravou myšlenku… chci to zažít znovu… víc, častěji. Běh se pro mě stal drogou.

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jaryn | 26. 5. 2012 0.10 hod. | 85.163.245.xxx
Blahopreji atake k miss sympatie !!! 0

Katerina | 25. 5. 2012 22.16 hod. | 79.97.84.xx
Gratuluji k nadhernemu uspechu! Me ceka za tyden prvni 10km a mam z toho hruzu :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2012

všechny články PIM Women´s Challenge 2012

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků