logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pane, kde jste nechal lyže?

Pane, kde jste nechal lyže?

Tak touto otázkou častovali lidé procházející se zimní krajinou našeho instruktora víkendového kempu v Jizerských horách. Není se co divit, mnohé z nich totiž překvapil tím, že si běhal po cestách a zasněžených loukách jen tak, v běžeckých botách a s hůlkami v rukou.

Jakožto pilná žačka Běžecké školy (věřte mi, mí bývalí učitelé by mohli Milošovi s Danou závidět) jsem jednoho dne objevila článek, který zval na běžecký víkend s holemi. To zachytilo mou pozornost, protože v létě jsem se zúčastnila parádního kurzu Severské chůze, který mne moc bavil. Ale přeci jen, touha běhat je u mne momentálně větší. Navíc o jakékoli formě Nordic runningu, či jak tomu budeme říkat, jsem nikdy dříve neslyšela.

Informace v odkazu na stránky penzionu Vital, kde se kurz konal, podnítily i mou zvědavost. Byl zde program, který sliboval nejen samotnou techniku běhu s holemi v praxi, ale i něco teorie. A to já mám ráda – když vím nejen jak, ale i proč. Dále jsem již neváhala a na kurz se přihlásila.

Meteorologové slibovali na víkend krásné podzimní počasí. Teď se již zdá, že to muselo být hodně dávno, ale není tomu tak. Vzpomínáte? Ať už jste běželi v Brně Vokolo Príglu, v Praze přes golfové jamky či jiný z mnoha závodů, který se ten víkend konaly, druhý říjnový víkend svítilo snad v celé republice slunce. Nejinak tomu bylo i v Jizerkách, kousek od Liberce, kde se nás sešlo šest odvážných, nebojících se vyzkoušet něco zbrusu nového. I když bát se nebylo čeho, protože týden před soustředěním jsme se v jiném Milošově článku mohli dočíst, že instruktoři kempu – Milan Kůtek a Aleš Tvrzník – byli za metodiku běhu s holemi oceněni Evropskou atletickou asociací.

Víkendové soustředění se neskutečně vydařilo. Vyzkoušeli jsme „rychlozacvakávací" Leki hole speciálně upravené pro běh, dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí a to nejen o běhu s holemi, ale i o správném nášlapu, či o metodice tréninku.

Tušili byste například, že při běhu s holemi je zatížení nohou přibližně o 5 % nižší? Což je jako kdyby u běžce vážícího 72 kg působila při každém kroku na nohy o 8-9 kg menší tíha než při běhu bez holí. Další nespornou výhodou je, že makají více i svaly horní poloviny těla (mohu potvrdit, protože při posledním tréninku jsem byla po 17ti minutách hotová víc než normálně po hodině mého mírného běhu).

odpichy

Travnaté hřiště u penzionu a jeho okolí poskytovalo ideální podmínky pro nácvik techniky běhu s holemi a různá doprovodná cvičení jako odpichy nebo žabáky, z nichž jsme – zvlášť někteří – byli hotoví ještě půl týdne po soustředění;). Vyzbrojeni novými poznatky jsme odpoledne vyběhli na delší trať v okolí Bedřichova, kde instruktoři také pořídili obrazovou dokumentaci našeho běžeckého stylu s holemi i bez nich, který byl večer řádně rozebrán.

výběh přes louky

Druhý den nás pak čekal výběh přes louky a po cestách na blízký

Dračí vrch

Dračí vrch (676 m.n.m.), z jehož skal byl krásný výhled do okolí.

Krom běhání a přednášek jsme si vychutnávali i vynikající kuchyni paní domácí, lahodné víno z Moravy a někteří i vířivku, která byla prý balzámem pro duši i pro tělo.

Jsou výjimečné chvíle, které si užíváme a vychutnáváme s každým nádechem. Esencí tohoto víkendu byla především skvělá sestava lidí, která v kombinaci s tím vším ostatním vytvořila úžasnou atmosféru, na kterou budu asi dlouho vzpomínat.

Daniela Seifertová foto
  • přečteno: 7837/7707×
Pane, kde jste nechal lyže? Pane, kde jste nechal lyže?

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků