logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Trénink s runningovými holemi se v závodech určitě projevil, říká Ivana Sekyrová. Doporučila by je všem

Trénink s runningovými holemi se v závodech určitě projevil, říká Ivana Sekyrová. Doporučila by je všem

Účastnice londýnského olympijského maratonu Ivana Sekyrová opět zažívá skvělou sezónu. Do své rozsáhlé sbírky běžeckých úspěchů stihla letos přidat nejenom bronz ze Sportissimo 1/2Maratonu Praha, ale především titul Mistryně republiky na půlmaratonské trati v rámci MČR v Pardubicích.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Tip Nerudného týpka

Iva používala během podzimní a zimní přípravy pravidelně v tréninku, na základě tréninkových plánů Miloše Škorpila, i runningové hole. Se svými poznatky byla ochotna se s námi podělit v krátkém rozhovoru.

Letos jsi udělala určité změny v tréninku oproti předchozím rokům. V čem spočívaly?
Když jsem začala přípravu na jarní období, tak mi trenér Miloš Škorpil přidal do tréninku běhání s holemi a koloběžku. Vždy o víkendu, zpravidla jako doplněk k první nebo druhé fázi. Počasí v té době bylo ale velmi špatné, chladno a deštivo, takže jsem několikrát musela koloběžku vyškrtnout a nahradit ji holemi. Dá se tedy říci, že jsem s nimi běhala celé přípravné období jednou týdně.

Jaké rozdíly oproti normálnímu běhu jsi zjistila? Co je při běhu s holemi jinak?
Je to výrazně náročnější. Například když jsem v tréninku měla běžet 8 až 10 km v tempu 4:20 až 4:30min., což by mi jinak nedělalo žádné problémy, jsem se „pěkně" přesvědčila, že udržet toto tempo s holemi je mnohem obtížnější. Takže opravdu kvalita. Navíc to potvrzovaly i mezičasy a vyšší tepovka, kterou jsem si pravidelně kontrolovala.

Ivana Sekyrová  přípravě běhala s runningovými holemi

Běhala jsi s holemi speciálně i kopce?
V tomto období ne, navíc Sokolov je rovinatý. Ale runningové hole jsme používali na oddílovém soustředění na Božím Daru. Tam jsme s nimi intenzivně chodili i běhali, jak do kopce, tak z kopce. Když máte běhat několikrát denně, aby to navíc nebyla nuda, jsou hole opravdu zpestřením. A je to výborné i na posílení horní části těla a paží.

Byly při úspěšných jarních závodech tréninky s holemi znát?
Změřitelné to samozřejmě není, ale podle mě se to v závodech určitě projevilo. Jako doplněk tréninkové přípravy bych runningové hole doporučila všem. Už proto, že znatelně tlumí dopady a zabraňují podvrtnutí nohy v mokrém, nebo blátivém terénu.

Ty jsi naštěstí žádné zranění neměla… Dovedeš si přesto představit používání runningových holí v období případných potíží s kolenem, kotníkem či achilovkou?
Ano. Myslím, že bych je rozhodně použila. Mohou pomoci třeba při rozbíhání se po zranění, nebo po operaci. Jsou rozhodně lepší než francouzské berličky :). To odlehčení tam každopádně je, takže pro běžce určitě není ostuda vzít tyto hole i na regenerační účely.

Jak dopadne souboj mezi Ivanou Sekyrovou a Milanem Kůtkem na MČR v nordic runningu v roce 2016?

Běh s holemi získává i svou závodní podobu, připravuje se 1. Mistrovství ČR v nordic runningu. Mohou organizátoři počítat s tvojí účastí?
Závod tohoto typu bych určitě chtěla absolvovat. Problém však bude s termínem, protože 20. září se také koná Mistrovství ČR žactva, na kterém by měli startovat i naši sokolovští atleti včetně mé dcery Terezy. Takže to mě asi nikdo nepřemluví. Ale kdyby to třeba příští rok bylo o nějaký týden později, ráda nordic running podpořím a závod poběžím.

Nerudný týpek

Tip Nerudného týpka

Vezměte své runningové nebo jakékoliv jiné hole a hurá s nimi na 1. Mistrovství ČR v nordic runningu

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 3846/3674×
Trénink s runningovými holemi se v závodech určitě projevil, říká Ivana Sekyrová. Doporučila by je všem Trénink s runningovými holemi se v závodech určitě projevil, říká Ivana Sekyrová. Doporučila by je všem

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Běh s holemi

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků