logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení!

Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení!

Kdo jste sledovali mou tříměsíční cestu od začátku, možná si dokážete představit, kolik tun železa jsem v průběhu tréninků nazvedala, odtlačila, natahala..., kolik výpadů a žabáků jsem odkráčela a odskákala v tělocvičně, kolikrát jsem šlapala ráno na kole a na stepperu. Nespočítala jsem to, a asi to ani není důležité. Co u takovýchto akcí důležité je, jsem se pokusila shrnout v následujících pár bodech.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. 1. Vyberte si trenéra!
  2. 2. Když už si vyberete trenéra, věřte mu!
  3. 3. Věřte svému tělu a milujte ho
  4. 4. Jděte do toho na 100%!

Chystáte-li se někdy na nějakou podobnou akci, challenge, přeměnu, ale myslím, že by to šlo vztáhnout i na akce běžecké:

1. Vyberte si trenéra!

s trenérkou Janou Stöckelovou

Možná si myslíte, že je to zbytečný přepych a vyhazování peněz, ale já jsem naprosto přesvědčená o tom, že to má – a dokonce velký – smysl. Osobně cvičím už skoro 30 let, a myslela jsem si, že to umím. Přímo se nabízelo, abych si tedy napsala nějaký tréninkový plán a taky si ho sama odcvičila. Vzhledem k tomu, že jsem několikrát v mém sportovním životě cvičila s trenérem, věděla jsem, že mě to vždy posunulo o hodně dopředu. Na téhle soutěži mi hodně záleželo a chtěla jsem dosáhnout opravdu dobrých výsledků, proto jsem od začátku věděla, že trenéra chci a potřebuju. Našla jsem si jednoho v Praze, ale z různých důvodů z toho nakonec sešlo a já – už po prvním focení a odeslané přihlášce do soutěže – byla zase bez trenéra. Úplnou náhodou (náhody neexistují) jsem se přes sousedku u nás na vsi dostala k Janě Stöckelové, dvojnásobné mistryni světa, která (úplně náhodou) začala po roční mateřské zase trénovat a brát klienty a (úplně náhodou) má fitko v Chebu. Jana je drsoň, na sebe i na druhé. Má takový trošku zvrhlý smysl pro humor a některé její hlášky si budu pamatovat už asi celý život.

2. Když už si vyberete trenéra, věřte mu!

Není nic horšího, než když si vyberete trenéra a pak se vzpěčujete, polemizujete a nesouhlasíte s žádným jeho názorem, příkazem či doporučením. Když jsem k Janě přišla, řekla jsem jí, že se stravuji víceméně paleo/primal, v podstatě nejím pečivo, moučné výrobky, sladkosti, přílohy, jím jen 3x denně a do kulturistické stravy se mi nechce... Vyslechla mě, pochválila mě, jak jím zdravě a pak nekompromisně prohlásila, že k tomu, abych zvládala tvrdé tréninky, budu potřebovat hodně energie. A že tu energii budu čerpat z komplexních sacharidů, protože s těmi se pak v průběhu předsoutěžní diety nejlépe manipuluje. A bylo vymalováno. V počátcích jsem s tím měla velký problém a do konzumace sacharidů se mi nechtělo, ale řekla jsem si, že tomu dám šanci a dokážu Janě, že z těch cukrů budu tloustnout a nafukovat se. A že ona pak ustoupí a nechá mě jíst tak, jak jsem zvyklá. Přidala jsem si do jídelníčku rýži a ovesné vločky, a pořád čekala, jak budu přibírat. Jenže se stalo něco divného – oproti předpokladu se váha začala snižovat a centimetry ubývat. Trošku mě rozčilovalo, že měla Jana pravdu, a upřímně – docela ráda bych to třeba za rok zkusila jen na paleu, ale pro účely soutěže jsem to nechala tak, jak to bylo nastavené, a baštila ovesné kašičky k snídani a rýži k obědu, jen se za nimi prášilo!

O tréninkových metodách jsem nediskutovala vůbec, i když brutálnější tréninky jsem ještě nikdy – a podotýkám ani s chlapy – nezažila! Jednak s Janou se diskutovat nedá, ona prostě vydá příkaz a očekává, že ho splním, jinak na tréninky vůbec nemusím chodit:-). A druhak ona ví, co dělá, a já vím, že to ví. Tečka.

3. Věřte svému tělu a milujte ho

Vaše tělo je geniální nástroj. Je chytré, mnohem chytřejší než vy. Je neuvěřitelně tvárné, přizpůsobivé, poslušné, silné (mnohem silnější, než si myslíte) a při dobrém vedení a laskavém opečovávání bude dělat všechno, co na něm budete chtít. Chtějte na něm hodně, ale také mu hodně dávejte – lásky, péče, dobrého jídla, odpočinku... Mluvte s ním, ptejte se ho, co chce, co potřebuje... a pak ho poslechněte! Zaslouží si to. Každý den jsem svému tělu děkovala a chválila ho, jakkoli to možná zní pitomě. Jenže ono mě neskutečně podrželo po celé ty šílené tři měsíce, neměla jsem žádné zdravotní problémy, neonemocněla jsem a nezranila jsem se.

A ještě něco – milujte ho. Prostě milujte své tělo. Ono když už je krásné, je to snadné a samozřejmé, ale když ještě není podle vašich představ, někde něco přebývá, někde se něčeho nedostává, je to docela těžké. Ale vy v něm musíte vždycky vidět toho krásného motýla, který je teď ještě schovaný v nepříliš sexy larvě. I kdyby ho neviděl nikdy jiný než vy, vy musíte. Protože on tam je a touží dostat se z té larvy ven, aby ho viděli všichni ostatní. Tak mu pomozte!

4. Jděte do toho na 100%!

Když se pro něco rozhodnete, jděte do toho na 100%. Možná si říkáte, že je to přece samozřejmé, ale není. Jsou dny, kdy se vám zoufale nechce jít na trénink. Jsou dny, kdy se vám strašně chce sníst ten dortík, který tak milujete a máte ho v lednici. Jsou dny, kdy si myslíte, že prostě nemáte sílu, ani fyzicky, ani psychicky, na cokoli... Přesto jděte, a udělejte tu jedinou správnou věc. Nechte ten dortík partnerovi (dětem, psovi...) a mazejte na trénink! Hned!!!

Tak a to by pro dnešek asi stačilo. Přiložené fotografie, myslím, dostatečně dokumentují změnu postavy, pro ty, co chtějí i čísla, tak tady je alespoň pár:

Míry a váha na počátku na konci
Váha v kg 66 60,4
Prsa 96 89
Pas 78 69
Boky 101 91
Stehno 62 56
Lýtko 39 37

Tří měsíční transformacetří měsíční transformace
Tří měsíční trasformace

Fotky v koláži jsou foceny doma vždy po měsíci – v únoru (začátek výzvy), březnu a dubnu, vždy kolem 20., kdy vychází časopis. Fotky v černých plavkách jsou foceny ve fitku 5.6. jako závěrečné.

Chtěla bych poděkovat především Janě, bez jejíž pevné ruky a víry v úspěch bych nedošla tak daleko, Milošovi, za jeho podporu a trpělivost, vám všem za to, že jste mou cestu s takovým zájmem sledovali a fandili mi (teda někteří asi moc ne, ale ti asi člověka posouvají ještě víc:-)), a úplně nejvíc chci poděkovat... vy víte komu, viz bod 3.

Co bude dál? Nevím. Mám teď od Jany naordinovaný týden volna, jenže příští týden budeme na PUMu a do fitka se dostanu až potom... a mně už se stýská teď!!! Musíme vymyslet nějaký plán udržitelného rozvoje:-).

Za mne všechno. A jestli mám radost? JO! A jestli bych do toho šla znova? JO! A jestli chci vyhrát? JOOO!!!:-) A jestli chcete vědět ještě něco jiného, ptejte se! Napište mi dotazy klidně do komentářů pod článek, pokusím se na ně odpovědět.

ke strojůmke strojůmke strojůmke strojům

Do Formy jsem se připravovala ve Sportcentru Cheb

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 16985/15687×, 18 komentářů
Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení! Tříměsíční transformace vlastního těla – odhalení!

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (41 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Radovan Zelenc | 13. 6. 2016 17.52 hod. | 193.87.75.xx
Dobrý deň.
Nevadí ,že posiluje,Veď posilovanie pomáha behaniu.Len to nemá byť ako u špecialistov.

Marťa | 11. 6. 2016 13.08 hod. | 81.30.243.xxx
Gratuluji, proměna úžasná :) Jen by mě zajímalo, jaký dopad má toto posilování na Vaše běžecké výkony.

fotoMiloš Škorpil: Marto, pokud jde o běh, tak tříměsíční trénink, který Dana absolvovala, měl kromě toho, že vypadala nejlépe ve svém životě i pozitivní vliv na její běh – byla schopná běžet a držet tempo na kilometr pod 6 minut, což byl předtím pro ní vždy prakticky nedostižný výkon.

Marťa | 11. 6. 2016 13.08 hod. | 81.30.243.xxx
Gratuluji, proměna úžasná :) Jen by mě zajímalo, jaký dopad má toto posilování na Vaše běžecké výkony.

fotoMiloš Škorpil: Marto, pokud jde o běh, tak tříměsíční trénink, který Dana absolvovala, měl kromě toho, že vypadala nejlépe ve svém životě i pozitivní vliv na její běh – byla schopná běžet a držet tempo na kilometr pod 6 minut, což byl předtím pro ní vždy prakticky nedostižný výkon.

Marťa | 11. 6. 2016 13.07 hod. | 81.30.243.xxx
Gratuluji, proměna úžasná :) Jen by mě zajímalo, jaký dopad má toto posilování na Vaše běžecké výkony.

Mili | 12. 6. 2015 22.56 hod. | 94.113.115.xx
Opravdu super proměna! Dano jste zdárným příkladem, že tělo se dá změnit a vytrénovat kdykoliv a v jakékomkoliv věku. Jen musí spousta lidí pochopit, že s výmluvama to nepůjde. Chce to odhodlání a pevnou vůli! A tu vy jste měla. Opravdu Vám gratuluji k super výkonu.

Woodman | 12. 6. 2015 8.02 hod. | 77.236.218.xx
Palec nahoru! ...výsledky! a na sacharidech!

Meg | 11. 6. 2015 22.45 hod. | 179.236.26.xx
Dano kolikrat tydne jsi ternovala?
Je posilovani nebo i beh?
Kolik hodin tydne jsi trenovala?
Diky...

Dagmar Hanušová | 11. 6. 2015 20.51 hod. | 37.188.133.xxx
Ahoj Dano.Celý článek jsem přečetla,vlastně hltala ani jsem nedýchala.Jsou myšlenky co jsem slyšela poprvé,ale už je mám v podvědomí!!Milujte své tělo,chvalteho,rozmazlujte,úžívejte!!Ano já to taky tak cítím!Mám radost z toho,že se těším na padesát,šedesát,sedumdesát,osumdesát,devadesát ano sto!!!Ty jsi toho důkazem a já vím,už teď že cítím líp jak ve dvaceti.Dělám zázraky se svým tělem.A Tebe dávám za příklad že to jde!!A já to taky dám!!A věřím,a už vím,že najdeš další motivaci.A hezky jsi napsala ,že už teď Ti to chybí.Myslím si ,že jsem věděla ,že je to napořád.Ano je to, tak máme tělo které dělá zázraky jenom naslouchat a poslouchat.A vše se dá!!Dani děkuji Ti moc jsi mi vzorem a máš krásné tělo,Ty buď na sebe pyšná ,hrdá Ty jsi krásná žena a každá Ti může závidět.A věř mi je tedy opravdu na co!!To je ta odměna za tu dřinu.A pracuj a tvaruj dál Ty víš!!Krásný článek.Tvoje obdivovatelka Dáša Ps.Mám další motivaci!!

Michal | 11. 6. 2015 19.58 hod. | 213.192.12.xx
Ano, je to super!!!! Sám jsem podobný "přerod" absolvoval a vím, že to jde pomalu a hlavní je vydržet. Je to dobrá motivace pro ostatní!!

Martin | 11. 6. 2015 13.24 hod. | 194.39.218.xx
Parádní transformace! Vím, co je za tím dřiny, takže gratuluji. Určitě posílíte motivaci mnohým, kteří zatím nenašli sílu začít, pokračovat...

1 . 2 

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků