logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pečecká desítka – Osmý týden

Pečecká desítka – Osmý týden

Tento týden zvolňuji. Čeká mne můj první závod, kratší tratě a menšího charakteru – Pečecká desítka. Už nebudu jako na Adidas běhu v davu několik stovek žen. Na Pečecké desítce nás běží jen 40 a jsem velmi zvědavá, jak na mne atmosféra zapůsobí.

Trénink zvládám docela dobře, jen u středečních intervalů u čtvrtého a pátého už funím a polykám vzduch pěkně hlasitě. Ale jakmile se dostanu za půlku všech intervalů, tak si ještě na rychlosti přidávám a na konci mám radost, že jsem to zvládla a mám to za sebou. Ve čtvrtek mírný výklus s MP3 je jako balzám na duši. Večer mne však už chytá mírná nervozita ze závodu. Pro zahnání těchto myšlenek si raději zacvičím pár cviků z jógy. V pátek se mnou už nervozita docela cloumá. Sama pro sebe si říkám, jak psychicky vůbec zvládnu týden před samotným maratonem? A tak se v pátek věnuji józe, abych se pořádně protáhla a rozhýbala z běhu zkrácené svaly. Večer strávím ještě další hodinku protahováním. 

V plánu jsem měla klidnou snídani, ale jak je u mne známo, nakonec to skončilo stresovým nasednutím do auta a hurá směr Pečky. Na závod se mnou také jedou 3 kolegové z práce. Je to příjemné, protože člověk jako naprostý nováček nejede úplně sám. Navíc na závod jako překvápko na poslední chvíli dorazil i můj přítel, jako morální podpora a náš osobní fotograf. Po registraci jsme se trochu rozklusali a zaběhli několik rovinek pro zahřátí a pak už jen po netrpělivém čekání zazněl výstřel. K mému překvapení všichni vystartovali naprostým úprkem kupředu. V první sekundě jsem znervózněla, ale vzpomněla jsem si na článek Miloše Škorpila v RUNu, že i při závodě je potřeba dodržovat disciplínu. A tak jsem alespoň trochu zvolnila dle plánu. Po pár kilometrech jsem už dobíhala první sprintery. Do první půlky to byla pohodička. Proto překvapením na otočce v 5. km pro mne bylo, že jsem se střetla s takovým protivětrem, že jsem mohla sotva dýchat. Tepovka mi určitě vyskočila k 180 tepům. Zaťala jsem zuby a snažila se doběhnout skupinku přede mnou, abych se mohla zařadit za ně a schovat se před větrem. Zprava se ale na mne nalepili dva dědové. Zjistila jsem, že běžet ve skupince nebo v závěsu není pro mne psychicky vůbec jednoduché. Proto jsem trochu popoběhla a chvíli mi přišlo, že běžím téměř sama. Než se za mne zapojil nějaký běžec a jeho hlasité funění mi začalo drásat nervy. Nervózně jsem se otočila a zjistila jsem, že vévodím skupince asi 15 pánů. To velké množství lidí mne tak překvapilo, že jsem poslušně pokračovala dále asi až do 8,5 km. To už se začala skupinka trhat a každý z nich měl snahu zasprintovat. Tuto závěrečnou trasu jsem si představovala v mysli několikrát. Pořádně zaberu jako u intervalu a dám to naplno. No…houby, nepovedlo se. Ale před cílovou rovinkou na mne už čekal přítel, který s foťákem běžel přede mnou a kolega Roman, který se ujal fandění a posledních pár metrů mi svým spolu během dodal spoustu energie, že se mi přece jen k velké radosti nějaký sprintík povedl. V cíli jsem hodně vydychávala. To už mi Vanda plácala po rameni. Dokonce se za mnou zastavil i jeden z pánů ze skupinky a poděkoval mi za skvělé vedení, že to všem pomohlo a jsem prý dobrá.

obrázek

Na oplátku musím zase říci já, že po všech těch kecech v TV a časácích o tom, jak češi nejsou džentlmeni, já z džentlmenství pánů okolo doslova padala do kolen. Někdy se mne lidé ptají, zda z toho běhu a horolezectví neztrácím na ženskosti. Ne, neztrácím. Naopak jsem se nikdy necítila ženou, spokojenou a vyrovnanou.  A všem mužům okolo sportu za to děkuji. Navíc přátelský přístup těch několika málo žen a můj čas prvního závodu 48:41 dokreslily příjemný pocit ze závodu.

8. týden:

  • PO 8 km klus a 10 rovinek + bazén a sauna
  • ÚT 10 km s partou jak jste zvyklí
  • ST 2 km klus, 4 rovinky, 8x400, výklus + lezecká stěna
  • ČT 8 km klus prokládaný rovinkami
  • PA volno – jóga
  • SO Pečecká desítka
  • NE 5 km volně

Celkem 57 km

Pavlína Folovská foto
  • přečteno: 10123/9979×
Pečecká desítka – Osmý týden

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Tréninkový deníček Pavlíny Folovské

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků