logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Prvnička na maratonu

Prvnička na maratonu

Každý si tím prošel. Něco už měl naběháno, postupně si věřil na 10 km, pak ho napadne půlmaratón, ale na celý maraton, to jsem si tedy nevěřil.
Neběhám dle správného běžeckého plánu, prostě si vybíhám, kdy chci a povětšinou v doprovodu dvou psů, takže i s hracími přestávkami to bývá 8-15 kilometrů.

Více než 20 kilometrů vlastně neběhám. Výjimkou bylo společné trápení s Martinem na Milošově okruhu po CZ, když jsme se k němu přidali před 3 týdny v Pelhřimově – to ale dopadlo – tedy my jsme odpadli na 31. km.

Tedy s tímto tréninkem a po nutném odpočinku jsem se postavil na trať celého maratonu. Všichni si povídají, kdy a jak se jim běželo, a jaký čas čekají dnes. Já jsem čekal, jestli uvidím cíl v poklusu nebo až když se na něj zajdu podívat poté, co mě v polovině nabere sběrný bus.

Odstartováno… oproti zkušenostem z polovičních tratí se všichni tak nějak kolem více šetří, občerstvovací stanice jsou častější a snad i větší.

Teď si říkám, že jsem zvolil výborné tempo s Klárkou, jejíž ambice byly někde na 4.30 celkového času. Při zvoleném tempu někde kolem 5:30 minut na kilometr jsme zvládali na každé občerstvovačce zvolnit, napít se, vzít si houbičku s vodou a zase se rozběhnout, vlastně jsme pořád jedli a pili a mezitím popoběhli. Takto jsme se vlastně úplně v pohodě dostali k 20. kilometru, kde jsme minuli Honzu – vodiče na 3.30. Klárka se s Honzou musela jít pozdravit – což vyděsilo do svého trápení uzavřené běžce, kteří s Honzou běželi:-), ale nakonec se kupodivu vyhnuli a my mohli pokořit půlmaratón v čase do 2 hodin.

Jelikož jsme opravdu nijak nepospíchali, průběžně „svačili“ a užívali si to, dostal jsem trochu pošetilý nápad doběhnout si Martina, který se držel vodiče na 3.45. Pro mne to znamenalo zrychlit po stanici na 23. kilometru a doběhnout skupinku asi 2 kilometry přede mnou.

Nebyl to dobrý nápad:-). Ale běžel jsem souběžně s běžci štafet, takže i toto tempo v oblasti 4:30 na kilometr se dalo zvládat. Dalo, až ke smíchovské obrátce. Od obrátky síly zůstaly pocitově stejné, ale běželo se nějak hůře. Už to nebyla zábava, ale opravdu řehole, přestal jsem si všímat běžců (a taky běžkyň) a snažil se držet své tempo tou dobou opět někde u 5 minut na kilometr.

Martina jsem doběhl asi díky tomu, že si dal pauzu kolem 30. kilometru, to už jsem počítal zbývající část dle Milošova hesla: „A posledních 10 km to je vlastně na vyklusání“. Dojídal jsem své zásoby energo tyčinek, poctivě je zapíjel na občerstveních, ale už se nedařilo po zastavení do chůze rozbíhat zpět k tempu. Dvě přestávky jsem vynechal, abych nemusel měnit tempo a nelituju toho. Na 36. kilometru to už ale neběželo, ozvaly se křeče na stehně levé nohy, protáhnout se noha nedala – to jsem byl v křeči na druhé straně … takže jsem se ploužil kombinací chůze- běh k vytouženému cíli. Martin zapomněl na únavu diskuzí s turisty na trati a nakonec mě minul a běžel dál.

Při posledním kilometru už mi vlastně vadily i změny výšky trati a rozdíl mezi chodníkem a cestou, každá taková změna byla signalizována přechodem do křeče nohou, tak jsem si vybral opravdu cupitavé tempo a tím jsem se do cíle v čase něco přes 4 hodiny konečně dostal.

Tomáš Hnilica foto
  • přečteno: 11256/11124×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Renata | 11. 5. 2010 7.49 hod. | 195.189.3.xx
RESPECT...já si letos poprvé troufla jen na půlmaraton a i to bylo pro mě dost.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Můj závod – jak se mi běželo

všechny články Můj závod – jak se mi běželo

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků